آینده روشن
برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان





  • کتاب آموزش وردپرس از مبتدی تا فوق حرفه‌ ای
     
    مترجم : حسین میری
    ویراستار : حسین میری
    تصویرسایزی : سید محمود بنی هاشمی
     
    آیا همیشه خواسته­اید که یک سوپراستار وبلاگنویسی باشید؟ یا صرفا می­خواهید مسیر حرکت خود، و روش کار را  از سایت WordPress.com بیاموزید؟
    در هر صورت، آدرس را درست آمده­اید. در ۱۰ سطح سریع از یک وبلاگنویس تازه­کار به یک استاد وبلاگنویسی تبدیل شوید.
    موضوعات این کتاب در ۱۰ بخش با عنوان‌های متنوع می‌باشد، شما در این کتاب با نحوه کار کردن با سایت وردپرس و خدمات 
    اکنون شما همه تنظیمات را انجام داده و برای شروع کار آماده¬اید. حالا زمان آن است که درباره موضوع بلاگتان تصمیم بگیرید.
    بلاگنویسی نیاز به تمرکز دارد. شما می¬خواهید در چه زمینه¬ای فعالیت کنید؟ بیایید نگاهی به موضوعات کلی بلاگنویسی بیاندازیم:
     
        * فوتوبلاگها که تقریبا به طور کامل از تصاویر تشکیل یافته­اند و معمولا بر یک موضوع متمرکز هستند: معماری، طبیعت، و غیره.
     
        * بلاگهای مربوط به اخبار و شایعات که اغلب از تصاویر یا ویدئوهایی که در محیط آنلاین یافته اند به همراه محتوای مکتوب جذاب یا قابل­توجه عموم استفاده می­کنند.
     
        * بلاگهای مربوط به غذاها که معمولا شامل دستور­العملهای پخت و تصاویر گام به گام درباره نحوه پخت غذاها (با یا بدون توضیحات) هستند.
     
        * بلاگهای مربوط به حیوانات خانگی که شامل تصاویر، ویدئوها و محتوای مکتوب درباره حیوانات خانگی هستند
     
        * ویدئوبلاگها یا "vlogs" که به طور معمول یادداشتهای ویدئویی هستند که از سراسر جهان گردآوری شده­اند.
     
        * بلاگهای شخصی که می­توانند موضوعات بسیاری داشته باشند، ولی باید روی یکی از عناصر زندگی­تان متمرکز باشند: خانواده­تان، شغلتان، باورهایتان، و غیره.
     
        * و انواع دیگر - پیشگام سرافراز خلق نوع جدیدی از بلاگها باشید!
     
    شاید نگاهی به محبوبترین بلاگها در WordPress.com مفید باشد. می­بینید آنها چگونه بر زمینه­ای متمرکزند؟ این محبوبیتشان تصادفی نبوده است.
    "قدرت تخیل، ما را نامحدود ­می­سازد."جان مویر (John Muir)
    به کمک بیشتری نیاز دارید؟ این تمرینات را امتحان کنید.

دانلود در ادامه مطلب:


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

Fun and Game Websites Fun and Game Websites

احساس خستگی می کنید؟ قصد دارید بخشی از زمان خود را با یک سرگرمی تلف کنید؟ خواندن این مقاله را ادامه دهید تا با 10 وب سایت تفریحی آشنا شوید استفاده از تمام این وب سایت ها مجانی است و به شما کمک می کنند تا کمی سرگرم شده و وقت تلف کنید. اگر شما هم وب سایت های اینچنینی را می شناسید لطفا در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

پیش از این، 50 وب سایت از 100 وب سایتی که قبل از مرگ می بایست ببینید را به شما معرفی کردیم اگر این مجموعه را مشاهده نکرده اید می توانید از طریق لینک هایی که در ادامه آمده است آنها را مشاهده کنید:

به خاطر داشته باشید که همواره می توانید لیست تمام وب سایت های معرفی شده در زومیت را در قسمت "معرفی وب سایت" بیابید.

اما در این مقاله قصد داریم 10 وب سایت دیگر را برای شما معرفی کنیم: (جهت مشاهده هر کدام از سایت های معرفی شده تنها کافی است برروی نام آن کلیک کنید.)

King

king

در این وب سایت مجموعه بسیار متنوعی از بازی های فلش جمع آوری شده اند بسیاری از این بازی ها سرگرم کننده و معمایی هستند این بازی های فلش را می توانید بصورت آنلاین بازی کنید و یا فایل های فلش را دانلود کرده و بصورت آفلاین از آنها استفاده نمایید. King.com هر ماه لیست بازی های خود را بروز می کند و چند بازی جدید به لیست بازی ها اضافه می کند. شما همچنین می توانید با کاربرهای آنلاین این سایت بازی کنید. این وب سایت ادعا کرده که بازیکنان هم سطح را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.

Not Doppler

netdopler

اگر اهل بازی های حرفه ایی نیستید و تنها قصد دارید خود را با یک بازی معمولی و بامزه سرگرم کنید notdoppler گزینه مناسبی است. در این وب سایت بازی های متنوع و جذابی وجود دارد. برخی از این بازی ها واقعا انسان را به خود جلب می کنند و اعتیادآور هستند و مانع رسیدن انسان به کارها و امور جدی می شوند.

Wellcome Collection

wellcome

این وب سایت برای پرسش و پاسخ های متنوع و بازی های جذاب معروف است. دراین وب سایت علاوه بر وقت تلف کردن مطالب آموزنده نیز یاد خواهید گرفت. اگر از این وب سایت بازدید کردید بازی High Tea را از دست ندهید. (این وب سایت عمدا املای Welcome را به این صورت نوشته است.)

Cat Box

boxedcat

این بازی یک هدف ساده دارد و آن هم به تله انداختن گربه است. شما می بایست گربه را با دایره های پر رنگ به تله بیاندازید. در ابتدای شروع بازی تعدادی از دایره ها به صورت تصادفی پررنگ می شوند. اگر یک بار این بازی را امتحان کنید حتما معتاد آن خواهید شد.

Jungle Dave

jungle_dave

این بازی یکی از بازی های احمقانه اما فوق العاده مفرح است. گرافیک آن شبیه نسخه های اولیه بازی محبوب Super Mario است شما در این بازی می بایست یک آدم چند پیکسلی را کنترل کنید و با دویدن و پریدن برروی اشیاء مختلف موجود در صفحه مراحل بازی را به اتمام برسانید.

Things Magazine

thingsmagazine

این وب سایت در واقع یک نشریه هنری است که در آن اشیاء و مفهوم آنها در زمینه های طراحی، معماری و غیره گردآوری شده است. بلاک مربوطه موضوعات وسیع تری را پوشش می دهد و به مباحثی مانند موزیک، فناوری و غیره نیز پرداخته است. این وب سایت در واقع از لینک های بسیار زیاد به مقالات، متون، تصاویر و غیره تشکیل شده است.

British Library

bl

واقعا به سختی می توان این وب سایت را مکانی برای وقت تلف کردن معرفی کرد ولی به هر حال این کتابخانه آنلاین می تواند به راحتی وقت های خالی شما را پرکند البته به شرطی که بتوانید متون انگلیسی را بخوانید. در این وب سایت پرمحتوا می توانید کتاب های مجازی را بخوانید و یا به ویدیو، عکس و یا اطلاعات دیگر دسترسی داشته باشید.

Paper Plane

paper_plan

تنها کاری که در این بازی باید انجام دهید کشیدن موشک کاغذی در طول صفحه و رها کردن آن در نزدیکی خط چین قرمز است. این بازی فوق العاده را از دست ندهید.

Neave

neave

این وب سایت که توسط Paul Neave طراحی شده دارای قابلیت های متنوع و خلاقانه ایی است. در این وب سایت از بازی انیمیشن "توپ جهنده" تا مجموعه ای از "موزیک های ریتیمک" را تجربه خواهید کرد. علاوه براین بازی های کلاسیک آرکید و ابزارهای سرگرمی بسیاری را در این وب سایت مشاهده خواهید کرد.

Red vs Blue

redvsblue

"قرمز در مقابل آبی" یک داستان انیمشن است که با کارکترهای بازی چندنفره Halo ساخته شده است در حال حاضر 9 فصل از این سریال انیمیشن ساخته شده که می توانید آن را بصورت مجانی و آنلاین مشاهده کنید.

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]


100 Websites to see before die - Part 3 100 Websites to see before die - Part 3

در این مقاله که در ده قسمت مختلف منتشر خواهد شد سعی شده سایت های آموزنده  و سرگرم کننده  که معمولا کمتر کسی آنها را می شناسد معرفی شوند، این سایت ها از آن جمله سایت ها نیستند که بوک مارک شان کنید و به دفعات به آنها سر بزنید ولی مطمئن هستیم لینک آنها را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد و عبارت "اگر نبینی از دست می دی" را در متن ایمیل تان اضافه خواهید کرد.

تمام سایت های معرفی شده در مقاله های اینچنینی در بخش معرفی وب سایت گردآوری می شوند تا در مراجعات بعدی راحتر سایت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در این قسمت نیز همچون قسمت های پیش ( قسمت اول | قسمت دوم ) 10 سایت دیگر را معرفی می کنیم، برای وارد شدن به هر کدام از سایت های معرفی شده برروی عنوان سایت کلیک کنید.

BLU

blu

اگر به Graffiti یا طرح های نقاشی شده برروی دیوارها علاقه دارید کلکسیونی کاملی از آنها را می توانید در این سایت مشاهده کنید. انیمیشن های موجود در بخش ویدیو سایت را از دست ندهید.

Mr. Wong’s Soup Partments

mrwongs_sm

این سایت بلندترین برج مجازی دنیاست، هر طبقه از این برج توسط یک شخص طراحی و ثبت شده است، اگر بدنبال وقت تلف کردن هستید مشاهده این سایت گزینه مناسبی است، فقط خودتان را برای اسکرول کردن آماده کنید.

Blue Ball Machine

blueball_sm

این سایت نمونه دیگری از هنرهای پیکسلی است، سایت Blue Ball Machine از تعداد زیادی انیمیش ساخته شده است. تمام انیمیشن های کوچک به یکدیگر ربط دارند، دنبال کردن توپ های آبی وقت آدم را نابود می کند  ولی برخی از قسمت های این انیمیشن واقعا جالب و خنده دار هستند. اگر از این سایت خوشتان آمد این دو را هم ببنید: number و follow-ups

The Million Dollar Homepage

milliondollarad_sm

محتوای این سایت تنها یک عکس است. ولی این عکس واقعا بزرگ و زشت است و از کنار هم قرار دادن تبلیغات گران قیمت ساخته شده است.

ایده این سایت بسیار ساده است: ساخت یک تصویر یک میلیون پیکسلی و فروش هر پیکسل به قیمت یک دلار، هر پیکسل نیز می تواند به سایت تبلیغ کننده لینک شود. به نظر می رسد تمام پیکسل های این سایت فروخته شده است و سازنده این سایت Alex Tew یک میلیون دلار درآمد کسب کرده است! چطور می شه از یک همچنین ایده ساده ای اینهمه پول بدست آورد؟ چون اون اولین نفر بود که این فکر به ذهن اش رسید.

80 Gigapixel London

80gplondon_sm

انتخاب بزرگترین عکس دنیا وقعا سخت است، اما تصویر 360 درجه ی که از کل لندن گرفته شده،  گزینه مناسبی برای عنوان  بزرگترین عکس دنیاست. شروع به حرکت در این عکس 80 گیگاپیکسلی کنید ( وضوح تصویر این عکس تقریبا 8,000 برابر عکس های معمولی است که با دوربین های دیجیتال می گیرید) جزئیات تصویر این عکس آنقدر زیاد است که می توانید تابلو های بزرگراه را بخوانید!

Waybackmachine

waybackmachine_sm

با درج آدرس وب سایت مورد نظرخود در Way Back Machine تاریخچه سایت را مشاهده کنید، بعنوان مثال برای خودم واقعا جالب بود وقتی وب سایت مایکروسافت یا گوگل رو در سال 1996 دیدم، تمام تغییرات اکثر سایت های مختلف دنیا د در بازه های  زمان های مختلف قابل مشاهده هستند.

Cleverbot

cleverbot_sm

از دهه 70 تا به حال Bot  ها مختلف کامپیوتری طراحی شده اند که با انسان چت می کنند و به سئوال و جواب می پردازند ولی Cleverbot از همه باهوش تر است و به بسیاری از سئوالات پاسخ درست و منطقی می دهد. وقتی با سئوال و جواب کردن با این بات حسابی خودتون و سرکار گذاشتید، بد نیست برخی از چت های بامزه ای که با Cleverbot انجام شده را مشاهده کنید. برای این کار به Cleverness مراجعه کنید.

Rules For My Unborn  Site

rules_sm

این سایت بطور مرتب با نصیحت های فوق العاده بروز رسانی می شود و می توان یکی دو ساعت وقت برای مطالعه مطالب و مشاهده تصاویرش وقت صرف کرد. فقط نمی دانم این سایت برای چی ف.ل تر شده، من که هر چی گشتم چیزی بدی توش ندیدم!

Wolfram Alpha

wolfram

می خواهید ساعت شهرخاصی را بدانید و یا مثلا بدانید 10 پوند چند گرم است گوگل می تواند برخی از سئوالات متداول را بدون ورود به سایت خاصی پاسخ دهد. البته گوگل تنها سایتی نیست که پاسخ فوری به برخی از سئوالات را می دهد موتور جستجوگر Wolfram Alpha که توسط Stephen Wolfram ساخته شده است در بسیاری از موارد پاسخ های فوری بهتری به شما می دهد و برخلاف گوگل نیازی نیست که سئوال شما در ساختار خاصی مطرح شوند. توضیحات کامل این سایت رو در مقاله ای که قبلا در زومیت منتشر شده مشاهده کنید.

Perry Bible Fellowship

perrybiblefellowship_sm

این سایت یکی از بهترین Comic های تحت وب است، Perry Bible Fellowship ترکیبی از هنر خیالپردازانه و شوخ طبعانه است. نویسنده آن Nicholas Gurewitch هر چند وقت یکبار سایت را بروز رسانی می کند.

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]


100 Websites to see before die - Part 2 100 Websites to see before die - Part 2

در این مقاله که در ده قسمت مختلف منتشر خواهد شد سعی شده سایت های آموزنده  و سرگرم کننده  که معمولا کمتر کسی آنها را می شناسد معرفی شوند، این سایت ها از آن جمله سایت ها نیستند که بوک مارک شان کنید و به دفعات به آنها سر بزنید ولی مطمئن هستیم لینک آنها را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد و عبارت "اگر نبینی از دست می دی" را در متن ایمیل تان اضافه خواهید کرد. 

تمام سایت های معرفی شده در مقاله های اینچنینی در بخش معرفی وب سایت گردآوری می شوند تا در مراجعات بعدی راحتر سایت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در هر قسمت دوم از این مقاله همچون قسمت اول، 10 سایت دیگر را معرفی می کنیم، برای وارد شدن به هر کدام از سایت های معرفی شده برروی عنوان سایت کلیک کنید.

Shape the Hive

shapethehive

این سایت شبیه یک کندوی بسیار بزرگ عسل است که از خانه های کوچک چند ضلعی تشکیل شده و درون این خانه ها عکس و یا ویدویی است که کاربران به اشتراک گذاشته اند، به هر خانه می توان رای داد و یا آن را به اشتراک گذاشت، با سر گشیدن به خانه های مختلف این کندو می توانید تصاویر و ویدیوی های جالبی را مشاهده کنید همچنین می توانید یک قسمت از این کندو را با ویدیو و یا تصویر خود پر کنید.

Get The Glass

gettheglass_sm

در این بازی که جزء بازی های Board Game است از تصاویر خوش آب و رنگ و گرافیک بسیار خوبی استفاده شده است، اگر از بازی های اینچنینی خوشتان می آید این یکی را نیز امتحان کنید. وقتی وارد سایت می شوید لینک به بازی دیگری به نام Got Milk نیز وجود دارد.

The Wilderness Downtown

wildernessdowntown_sm

این سایت محصول مشترک Arcade Fire, Google و مدیر Chris Milk است که از تکنولوژی های HTML 5 در ساخت آن استفاده شده است. The Wilderness Downtown در واقع یک موزیک ویدیو براساس بازدید کننده را نمایش می دهد. حتی اگر به موزیک علاقه ندارید دیدن تکنولوژی های HTML 5 که در این سایت به کار رفته خالی از لطف نیست. قبل از اینکه این سایت رو مشاهده کنید بهتر است بدانید که باید از مرورگری که از HTML 5 پشتیبانی می کند استفاده کنید گزینه پیشنهادی خود سایت هم Google Chrome است. Firefox 4 و Internet Explorer 9 و Opera 11  نیز HTML 5 را پشتیبانی می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که پردازش این سایت کمی بیش تر از صفحات دیگر به CPU کامپیوتر فشار وارد می کند پس صفحه های اضافی را ببندید. من واقعا از دیدن این سایت لذت بردم پیشنهاد می کنم حتما ببینید.

False.jp

false_sm

در این سایت که توسط طراح ژاپنی ساخته شده است، مجموعه ای از تصاویر مجازی ساده جمع آوری شده که برخی از آنها با حرکت ماوس و کلیک کردن تغییر می کند. تصاویری که در این سایت جمع آوری شده اند هيپنوتيزم کننده هستند و می توانند شما را سرگرم کنند. برروی دکمه Menu در سمت چپ بالای صفحه کلیک کرده و تصویرهای مختلف را امتحان کنید.

Pretty Loaded

prettyloaded_sm

Adobe یا بهتر Macromedia با معرفی Flash دنیای وب را دگرگون کرد و تصاویر و انیمیشن را به صفحات وب اضافه کرد ولی یکی از مشکلات آن، زمان لود شدن انیمیشن فلش است برای پر کردن زمان خالی بارگزاری بازی و یا ویدیوی فلش، طراحان ایده های خلاقی را خلق کرده اند و با اجرای یک انیمشن بسیار کم حجم کاربر را از روند لود شدن انیمشن و یا ویدیو مطلع کرده و او را سرگرم می کنند. به این قسمت از فایل های فلش preloader می گویند در سایت Pretty Loaded مجموعه از همین Preloaderها جمع آوری شده است، کلکسیونی از خلاق ترین Loader های دنیا. شما هم می توانید Loader  خودتان را آپلود کنید. این سایت و از دست ندید.

HubbleSite

hubblesite_sm

بعضی وقت ها لازم که بخاطر بیاریم که اصلا مهم نیست که مشکلات شخصی ما چقدر بزرگ هستند چون ما بخش بسیار کوچکی از جهان هستی هستیم. عکس و تصاویر که در سایت HubbleSite از جهان هستی منتشر شده اند بدون شک هر انسانی را شیفته خود خواهد کرد.

We Feel Fine

wefeelfine_sm

ایده کم نظیر این سایت و ظاهر گرافیکی زیباش همه رو به خودش جذب می کند. سایت از تکنولوژی بسیار جالبی برای نمایش انبوهی از جملات استفاده می کند. برای شروع تنها کافی است که برروی قلب قرمز رنگ کلیک کنید و با کلیک برروی هر کدام از نقاط رنگی روی صفحه احساس هر شخص را مشاهده کنید اگر روی جمله نیز کلیک کنید وارد وب سایت و یا وب لاگ نویسنده خواهید شد.

Line Rider

linerider_sm

Line Rider برای بعضی ها فقط یک طنابه، برای برخی دیگه روش زندگی! ولی برای اکثر مردم فقط یک بازی فلش جالبه که با ترسیم خطوط و فشار دادن دکمه Play دوچرخه سوار رو روی مسیر ترسیم شده به حرکت در میاره، ایده و طراحی این بازی واقعا جالب و دیدنیه.

EyezMaze

eyezmaze_sm

EyezeMaze ممکن است برایتان آشنا نباشد ولی اگر اهل بازی های تحت مرورگر باشید حتما سری بازی های GROW را می شناسید، اما اگر GROW را نمی شناسید پیشنهاد می کنیم حتما امتحانشون کنید. این بازی به این شکل است که شما عناصری دارید که می بایست با ترتیب خاصی آنها را برروی صفحه قرار دهید، براساس سرنخ های که توسط انیمیشن های جالب نمایش داده می شوند می بایست ترتیب قرار گیری عناصر را حدس بزنید و برنده بازی شوید، پیشنهاد می کنیم با GROW v.3 شروع کنید.

Anasomnia

anasomnia_sm

اولین موضوع خارق العاده ای که در مورد Anasomnia وجود دارد این است که رویای خواب فقط زمانی که چراغ اتاق را خاموش کرده اید نمایش داده می شود، میزان نور اتاق از طریق وب کم کامپیوترتان تشخصی داده می شود. اگر به سایت اجازه ندهید از وب کم اتان استفاده کند و یا اصلا وب کم ندارید، مشکلی نیست، خودتان با دستی که برروی صفحه نمایش داده می شود کلید لامپ را فشار دهید تا اتاق تاریک شود. موضع جالب توجه دیگر در مورد Anasomnia این است که هر بار که به تماشای رویا می نشینید یک رویای جدید می بینید یعنی رویا با ساختاری خاص بصورت تصادفی نمایش داده می شود و هر بار که چراغ را خاموش می کنید یک رویای جدید خواهید دید.

 

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 
100 Websites to see before die - Part 1 100 Websites to see before die - Part 1

در این مقاله که در ده قسمت مختلف منتشر خواهد شد سعی شده سایت های آموزنده  و سرگرم کننده  که معمولا کمتر کسی آنها را می شناسد معرفی شوند، این سایت ها از آن جمله سایت ها نیستند که بوک مارک شان کنید و به دفعات به آنها سر بزنید ولی مطمئن هستیم لینک آنها را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد و عبارت "اگر نبینی از دست می دی" را در متن ایمیل تان اضافه خواهید کرد.

تمام سایت های معرفی شده در مقاله های اینچنینی در بخش معرفی وب سایت گردآوری می شوند تا در مراجعات بعدی راحتر سایت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در هر قسمت از این مقاله 10 سایت معرفی خواهد شد پس با ده سایت اولی که احتمالا تا به حال ندیده اید آشنا شوید:

We Choose The Moon

wechoosethemoon_sm

We choose the Moon این جمله ای است که John F. Kennedy در سال 1962 بیان کرد. We Choose the Moon یک نمایش اینتراکتیو است که توسط NASA اجرا شده و به مردم این امکان را می دهد تا در رابطه با ماموریت آپولو 11 بیشتر دانسته و بصورت مرحله به مرحله در ماموریت شرکت کنند. صدا گذاری واقعی و ایجاد فضای مجازی بی نظیر از دیگر مزایای این سایت است.

Hotel 626

hotel626_sm

Hotel 626 شبیه بازی های ماجرایی ترسناک است که در آن تلاش می کنید تا از یک هتل شبح زده فرار کنید در این راه باید سعی و تلاش بسیار کنید تا ناگهان تلاش تان به مرگ منجر نشود. این بازی معمایی، شبیه بازی های ماجرایی که می شناسید نیست اما بازی بسیار شگفت انگیز است و در آن از ابزارهایی همچون وب کم، میکروفن و یا حتی تلفن همراه شما استفاده خواهد شد.

بخاطر داشته باشید که فقط در شب می توانید این بازی را انجام دهید یعنی 6 بعد از ظهر تا 6 صبح، اگر می ترسید که در شب بازی کنید پس ساعت کامپیوتر را تغییر دهید!

Incredibox

incredibox_sm

یک از بهترین ابزارهای تحت وب برای ساخت موزیک که به شما امکان می دهد تا با کشیدن و رها کردن قسمتهای مختلف برروی تایم لاینی که از مرد های فرانسوی درست شده موزیک مورد علاقه خود را بسازید. توضیح دادنش واقعا سخته خودتون امتحانش کنید پیشمون نمی شید.

The Dionaea House

dionaeahouse_sm

The Dionaea House در این داستان بیش از یک قصه را دنبال می کنید. ما توضیح بیشتری در رابطه با این سایت نمی دهیم ولی اگر زبان انگلیسی تان خوب است پیشنهاد می کنیم خودتان سعی کنید از قسمت های مختلف آن سر دربیاورید چون بسیار سرگرم کننده است.

Ted Caving Page

tedscavingpage_sm

Ted Caving Page از Diaonaea House قدیمی تر است و پیچیدگی کمتری دارد. این داستان شگفت انگیز نمونه غیرعادی از بیان داستان در اینترنت است. ترجیح می دهیم همانند مورد قبلی توضیحات بیشتری ندهیم و خودتان سعی کنید تا این غار شگفت انگیز را تجربه کنید. ولی تنها این موضوع را بدانید که اگر از تاریکی می ترسید دور این داستان را خط بکشید.

Akinator

akinator_sm

وقتی بچه بودید، حتما 20 سئوالی بازی کرده اید؟ شما می بایست در مورد یک شخص و یا یک مکان خاص سئوال می پرسیدید تا به جواب برسید و دوست تان هم با بله و خیر، سعی به هدایتان به سوی پاسخ داشت. حالا می توانید 20 سئوالی را با کامپیوتر بازی کنید.

به هیچ وجه به کارکترهای فیلم و سریال و بازی فکر نکنید، تمام سعی خود را بکار گیرید تا به سئوالات پاسخ دهید، مطمئن هستیم که جا خواهید خورد.

Record Tripping

recordtripping_sm

ماوس شما چرخ اسکرول را دارد؟ اگر ماوس با اسکرول دارید حتما این بازی را امتحان کنید، Record Tripping واقعا جذاب است یک بازی خلاقانه که همه چیز در آن توسط دکمه سمت چپ ماوس و اسکرول کنترل می شود.

State of the Union

stateoftheunion_sm

بدون شک، سخنرانی سالیانه رئیس جمهور امریکا خیلی خشک و کسل کننده است و مناسب وقت صرف کردن نیست ولی سایت State of the Union کاری کرده تا مردم جذب آن شوند. یعنی با ارائه اطلاعات و امار و ارقام به صورت مجازی و قابلیت جستجو در متون و غیره توانسته تاریخ و سیاست را برای همه جذاب کند.

Personas

Personas

Personas یک آزمایش است که توسط آزمایشگاه میدیا MIT ترتیب داده شده است. Personas نام و نام خانوادگی شما را می پرسد و براساس اطاعات گردآوری شده در اینترنت که شامل فعالیت افراد همنام شما است نمودار رنگی را نمایش می دهد که میزان علایق شما را در زمینه های مختلف نشان می دهد. البته اگر اسم شما خاص باشد، اطلاعات مربوط به افراد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

Soy Tu Aire

soytuaire_sm

اجازه ندهید تا متن نمایش داده شده در صفحه اول که به زبان اسپانیایی است شما را سردر گم کند. اصلا نیازی نیست حتی یک کلمه به زبان بیاورید تا از موزیک و محتویات مجازی آن لذت ببرید. فقط کافی است با حرکت ماوس جوهر را برروی صفحه بکشید و از موزیک لذت ببرید.

 

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 - مطالب بسیاری درباره جاسوسی گوگل به سود غربی‌ها منتشر شده که این گزارش، با ذکر موارد متعدد، این موضوع را برای کسانی که به جاسوس‌بودن گوگل شک دارند، اثبات می‌کند.

خواندن این مطلب برای افرادی که جاسوس‌بودن گوگل و شدت خطر آن را برای کشورهایی مانند جموری اسلامی ایران نوعی “توهم توطئه” می‌دانند و به آن بی‌اعتنا هستند توصیه می شود.
شهرکی را در نظر بگیرید که فقط یک فروشگاه برای تأمین نیازهای مردم داشته باشد. صاحب این فروشگاه از آنجا که آدم زرنگی است، همه جور جنس در آن می‌فروشد. از مایحتاج منزل تا روزنامه و وسائل برقی و لوازم‌التحریر و حتی در این فروشگاه مکانی هم برای نگهداری کودکان و جایی برای استراحت والدین و گپ زدن آنها با هم تدارک دیده است.
صاحب فروشگاه از طریق مرور لیست کالاهایی که مردم خرید می‌کنند، به نیازهای آنها و خانواده‌شان پی می‌برد و برای‌شان برنامه‌ریزی می‌کند. او یک نقشه از شهرک با مقیاس ۱:۵۰۰ روی یکی از دیوارهای فروشگاه نصب کرده و مراجعان علاقه‌مند معمولاً مکان منزل خود را روی آن بررسی می‌کنند. صاحب فروشگاه بدون اینکه کلامی با آنان صحبت کند، به مرور زمان آدرس منزل آنها را ‌می‌یابد.
مثال بارز این مسأله را در محله‌های خودمان می‌توانیم ببینیم. مغازه‌دارها اطلاعات جامعی در مورد اهل محل دارند. هرکس اطلاعاتی در مورد کسی می‌خواهد، از بقال محل می‌پرسد!
ما از گوگل چه می‌دانیم؟
بسیاری از ما وقتی اسم گوگل به میان می‌آید، تصویری از یک موتور جست‌وجوی مشهور در ذهن‌مان نقش می‌بندد. این شرکت اینترنتی، هم‌اکنون خدمات مختلفی را به کاربران سراسر جهان ارائه می‌دهد. جست‌وجوی اطلاعات، پست الکترونیک (رایانامه)، گفت‌وگوی آنلاین (چت)، خواننده خوراک (فیدریدر) از مهم‌ترین این خدمات هستند اما خدمات گوگل به اینها منتهی نمی‌شود. گوگل ده‌ها سرویس مختلف را برای کاربران عرضه می‌کند.
مثلاً Google Docs ابزار بسیار سودمند آنلاینی است که جایگزین خوبی برای ورد و اکسل مایکروسافت محسوب می‌شود. همه‌جا هم در دسترس است و می‌توانید اسنادتان را بسادگی به اشتراک بگذارید و بطور گروهی آنها را ویرایش کنید.
گوگل‌ارث (GoogleEarth) که برای مشاهده کره زمین و مکان‌های مختلف آن بصورت مجازی است.
سرویس آمار بازدید سایت گوگل (Google Analytics)، ابزاری بسیار کامل است. هر نوع اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان سایت‌تان که بخواهید به شما می‌دهد. اکثر شهرهای ایران را می‌شناسد و بازدیدکنندگان‌تان از هر شهری را به شما اطلاع می‌دهد.
گوگل دسک‌تاپ، ابزار جست‌وجوی داخل رایانه شخصی شما که تمام فایل‌های داخل رایانه‌تان را بسرعت و مانند جست‌وجوی اینترنت برای‌تان می‌یابد. کافی است آن را نصب کنید و به آن فرصت بدهید تا فایل‌های داخل رایانه شما را شناسایی کند. گوگل دسک‌تاپ در کنار موتور جست‌وجوی خود، امکانات بسیار جالب دیگری به نام Gadget هم دارد که شامل انواع ابزار کاربردی و سرگرمی جالب می‌شود.
مترجم گوگل (Google Translator) متون شما را به ۳۶ زبان مختلف می‌تواند ترجمه کند.
خدمات گوگل محدود به اینها نیست و شامل موارد بیشتری در حوزه خرید و فروش، پاسخ به سؤالات و … می‌شود.
گوگل علاوه بر اینها سایت‌های زیادی را هم خریداری کرده است. سایت‌هایی که کاربران زیادی در آنها فعالیت می‌کنند. مثلاً یوتیوب (Youtube) سایتی است که کاربران می‌توانند فیلم‌ها را در آن به اشتراک بگذارند. این سایت توسط گوگل خریداری شده است.
وجه اشتراک این سایت‌ها و خدمات مختلف در تعداد بسیار کاربران‌شان است. کاربرانی که اکنون با کلمه کاربری (Account) که در گوگل دارند از خدمات این سایت‌ها بهره‌مند می‌شوند.
رایگان؟!
همه موارد بالا از خدمات مفیدی است که گوگل به کاربران خود می‌دهد اما آیا تا به حال این سؤال برای‌تان پیش آمده که این همه خدمات، چرا برای شما “رایگان” عرضه می‌شود؟
همه ما شنیده‌ایم و می‌دانیم که انجام این کارها برای گوگل هزینه زیادی دارد. سرمایه‌گذاران بزرگی باید پول خرج کنند، مهندسان زیادی در حوزه‌های مختلف باید دورهم جمع شوند، قطعات فنی زیادی مثل سرورها و چیزهای دیگر باید ساخته شده و در کنار هم قرارگیرند تا چیزی به عنوان گوگل و خدمات آن در صفحه مرورگر ما عینیت پیدا کند.
استفاده از این همه، برای ما تقریباً هیچ هزینه‌ای ندارد. ظاهراً همه چیز مجانی است. اما چرا؟!
تبلیغات و …. ؟!
در محیط اینترنت سایت‌هایی که بازدیدکننده بیشتری را به خود جلب کنند، محل مناسبی برای کسب اطلاعات از کاربران و همچنین تبلیغات برای آنها می‌شوند. گوگل نیز از این امر مستثنی نیست؛ اما گوگل هیچ تبلیغی را در صفحه اول خود نمی‌گذارد. گوگل با توجه به نوع جست‌وجویی که شما انجام می‌دهید، برای شما تبلیغات مرتبط نشان می‌دهد.
همچنین گوگل با توجه به محتوای نامه‌هایی که در صندوق ایمیل‌تان دارید، به شما تبلیغ نشان می‌دهد. یعنی با توجه به محتوای نامه‌هایی که شما برای افراد دیگر می‌فرستید یا برای شما می‌آید، به شما تبلیغات مرتبط نشان می‌دهد.
کار از این به بعد کمی مخفیانه‌تر می‌شود. او می‌تواند با تحلیل و بررسی جست‌وجوها و همچنین محتوای نامه‌ها و همچنین صفحاتی که کاربران به آنها مراجعه می‌کنند (یعنی اطلاعاتی که نیاز کاربران هست) به اطلاعات ذی‌قیمتی در مورد کاربرانش دست پیدا کند. این اطلاعات می‌تواند در مورد تک‌تک کاربران یا اقشار خاصی از کاربران در محدوده‌های مکانی یا زمانی خاص باشد. مثلاً می‌تواند بفهمد که نویسنده متنی که یک حساب کاربری در گوگل دارد به دنبال چه چیزهایی در گوگل بوده یا برای دسته کسانی که در محدوده مکانی “استان تهران” زندگی می‌کنند چه چیزهایی اهمیت دارد. حتی می‌تواند بفهمد کاربران اینترنت در مثلاً استان “آذربایجان غربی” یا شهرستان “فسا” در “استان فارس” در زمان عیدنوروز بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند. او می‌تواند از این طریق بسیاری از خواسته‌ها و سلایق ما و جامعه‌ای که در‌ آن هستیم را بفهمد. 

شاید اینها خیلی برای ما اهمیت نداشته باشد ولی برای برخی افراد و شرکت‌ها اطلاعات بسیار مفید و حتی حیاتی قلمداد می‌شوند. چطور؟ اگر با بحث‌های بازاریابی و تولید و فروش محصول آشنا باشید، به دست آوردن نیاز و سلیقه مخاطب برای تولیدکنندگان اهمیت زیادی دارد. گوگل با تحلیل محتوای اطلاعاتی که از کاربران به دست می‌آورد (مثل اطلاعات مکانی، نوع جست‌وجوها، محتوای نامه‌ها و …)، اطلاعات بسیار ذی‌قیمتی برای شرکت‌های مختلف تهیه می‌کند و اینجاست که باید برای به دست آوردن این اطلاعات پول خرج کرد. یک‌سری از اطلاعات دم دستی‌تر در اختیار عموم قرار داده می‌شود تا قدرت گوگل نشان داده شود و ایجاد جذابیت کند مثل اطلاعاتی که در مورد بیشترین کلمات جست‌وجو شده از شهرهای مختلف جهان می‌توانید روی سایت گوگل ببینید.
تا اینجای مسأله را شاید بتوان با استناد به توافقنامه‌ای که در ابتدای استفاده از گوگل و یا هنگام عضویت در آن می‌خوانید و قبول می‌کنید، هضم کرد.
شما با قبول این توافقنامه، به گوگل این اجازه را می‌دهید که از اطلاعات شما این گونه استفاده‌ها را انجام دهد.
به هرصورت باید بدانیم که گوگل چیزی بیش از آنچه که ما هزینه آن را می‌پردازیم، به ما نمی‌دهد. هزینه‌ای که ما به گوگل می‌پردازیم، همان استفاده کردن ما از گوگل است. کافی است که ما وارد سایت گوگل شویم و از خدماتش مثل جست‌وجوی عبارات و عکس‌ها، استفاده از جی‌میل و … استفاده کنیم تا هزینه این خدمات را پرداخته باشیم!
اما چیز دیگری در این بین هست که مسأله را برای کاربران حساس‌تر می‌کند. آیا گوگل می‌تواند به عنوان یک بازوی اطلاعاتی- امنیتی برای به دست آوردن اطلاعات از مردم و یا مبارزه با دشمنان دولت‌ها استفاده شود؟
پاسخ این مسأله، مثبت است و با توجه به دلایل و شواهدی که در ادامه مطلب به آنها  اشاره می‌شود، دولت آمریکا خود یکی از حامیان اصلی آن است.
گوگل از شما چه می‌داند؟
اطلاع از وضعیت علمی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و به هرصورت اطلاع از وضع دولت‌های دیگر و نیروهای مرتبط با آنان، نقش اساسی در تأمین امنیت یک دولت خاص (در اینجا یعنی آمریکا) خواهد داشت. برای آمریکا اهمیت زیادی دارد تا بداند محققان کشور “الف” در زمینه پژوهش‌های علمی ـ صنعتی خاص، به چه نتایجی دست یافته‌اند؟ برای آنها اطلاع از وضعیت اقتصادی و فرهنگی یک کشور خیلی مهم است. همچنین در زمینه‌هایی که به آن نام تروریسم می‌دهند، شناخت تحرکات تروریست‌ها و گروه‌هایی از این دست برای***شان اهمیت حیاتی دارد.
دستیابی به این اطلاعات از جمله مواردی است که هزینه زیادی برای کسانی که این اطلاعات را می‌خواهند، دارد.
گوگل چگونه می‌تواند در تأمین اهداف مزبور نقش ایفا کند؟ باید دید که گوگل چقدر در کسب این اطلاعات مفید است؟ آیا گوگل می‌تواند وضعیت تحقیقات علمی ـ صنعتی یک جامعه خاص را بفهمد؟ آیا گوگل می‌تواند ارتباطات بین افراد مختلف و احیاناً تروریست‌ها را آشکار کند؟
استفاده شما از معمول‌ترین خدمات گوگل یعنی جست‌وجوی اطلاعات (Search)، اطلاعات زیر را در اختیار گوگل قرار می‌دهد:
۱- شماره IP رایانه شما: این شماره بسته به شرایط، مکان رایانه شما و اطلاعات مرتبطی را در دنیای اینترنت نشان می‌دهد؛ مثلاً اینکه شما از چه ISP (شرکت تامین کننده اینترنت) استفاده می‌کنید و شهری که هم اکنون در آن هستید و چیزهایی از این قبیل.
۲- نوع سیستم‌عامل (مثل ویندوز xp) و مرورگری که شما با آن کار می‌کنید (مثل فایرفاکس) و دقت صفحه نمایش شما (مثلا ۸۰۰ در ۶۰۰)
۳- کلماتی که توسط گوگل، جست‌وجو کرده‌اید.
۴- تمام سایت‌هایی که از طریق صفحه جست‌وجوی گوگل وارد آنها شده‌اید.
۵- اگر شما دارای یک حساب جی- میل (Gmail) در گوگل باشید، باید اطلاعات زیر را به موارد بالا اضافه کنید:
- چه کسانی به شما نامه فرستاده‌اند.
- کسانی که از شما نامه دریافت داشته‌اند.
- محتوای همه نامه‌های شما.
حتی اگر شما در جی‌میل، حسابی نداشته باشید، نامه‌هایی که برای دارندگان جی‌میل ارسال کرده یا از آنها دریافت کرده‌اید شامل این موضوع می‌شوند.
استفاده شما از خدمات مختلف گوگل (مثل خبرخوان) و سایت‌های وابسته، اطلاعات بسیار بیشتری در اختیار گوگل می‌گذارد؛ مثلاً اگر شما در شبکه اجتماعی اُرکات (Orkut) عضو باشید، تمام ارتباطات و فعالیت‌های شما در این شبکه در اختیار گوگل است.
موارد دیگری هم هستند که برای کاربران کشور ما فعلاً(!) کاربرد و اهمیتی ندارند، ولی به آنها اشاره می‌شود.
بعنوان مثال Latitude ابزاری است که امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد موقعیت جغرافیایی افراد از طریق تلفن همراه را در سرویس My Location  فراهم می‌کند. اگر چه در این سرویس کاربر با انتخاب یک گزینه به گوگل اعلام می‌کند موقعیت جغرافیایی او را شناسایی نکند، این شرکت در سرور خود آخرین اطلاعات مربوط به موقعیت فیزیکی او را در سرور خود نگه می دارد. آیا می‌دانستید گوگل از طریق این سرویس از عمر باتری گوشی شما و دیگر اطلاعاتی که به ظاهراً اهمیتی ندارند هم مطلع می‌شود؟

بررسی جست‌وجوها
بهتر است ادامه گزارش را برای شمایی بنویسیم که می‌خواهید کارتان از دید شخص سومی مانند گوگل مخفی بماند. بسیاری از مردم به هر دلیل می‌خواهند مقصودشان از جست‌وجوهایی که در شبکه انجام می‌دهند، پنهان بماند اما گوگل مجموع جست‌وجوهایی را که از طریق دستگاه رایانه هر شخص انجام شده می‌داند. آمار استفاده از سرویس‌های مختلفی که از طریق این رایانه انجام شده (مثل ایمیل و…) را هم دارد. برایش خیلی سخت نیست تا بفهمد کدام جست‌وجو واقعی و کدام برای ردگم‌کردن است. حتی گوگل می‌داند که از صفحات جست‌وجویی که برای‌مان فراهم کرده، در چه سایت‌هایی کلیک کرده‌ایم. فرض کنید لابلای جست‌وجوهایی که انجام می‌دهیم چند جست‌وجوی بی‌ربط به موضوع هم بکنیم تا طرف‌مان (یعنی گوگل) منظور ما را نفهمد و مثلاً رد گم‌ می‌کنیم  اما بدلیل اینکه کل عملیات ما تحت‌نظر گوگل انجام پذیرفته، خیلی نمی‌توانیم به پوشیده‌ماندن کارمان اطمینان داشته باشیم.

بررسی نامه‌های الکترونیک
یکی دیگر از چیزهایی که به ذهن می‌رسد این است که محتوای نامه‌های ما را بررسی کند. اگر مواردی از ارتباطات مشکوک در آنها یافت، مسأله را دنبال می‌کند تا به سرنخ‌های بیشتر و مدارک محکم‌تر برسد و نهایتاً این امور به مراجع خاص آن ارجاع می‌شود.
شاید بگوییم که ما برای ارتباط با افراد بیگانه ایمیل‌ها را با نام مستعار می‌سازیم و از اطلاعات با عنوان مستعار استفاده می‌کنیم. البته کار خوبی است، اما اصلاً نباید به آن اطمینان کرد. اجازه بدهید مثال:
بسیار پیش‌آمده که در صندوق ایمیل شما که به نام مستعار ایجاد کرده‌اید- نامه‌ای برای دوستتان فرستاده باشید. کافی است دوست شما در پاسخ ایمیل شما، نام واقعی شما را ببرد. یعنی تمام زحمات شما برای مخفی ماندن هویت‌تان بر باد رفت؛ ادامه این ماجرا مساوی است با لو رفتن اطلاعات بیشتر در مورد هویت شما و دوستان‌تان.

شاید بگویید «من یک ایمیل برای ارتباطات ناشناس دارم و یک ایمیل دیگر برای ارتباط با دوستانم.» خب این هم راه حل بهتری است اما هنوز اطمینان بخش نیست. هر بار که از گوگل استفاده می‌کنید، گوگل رایانه شما را با یک کوکی (با شماره شناسایی یکتا) شناسایی می‌کند. این کوکی دو سال روی رایانه شما اعتبار دارد و با هربار استفاده از گوگل، مجدداً احیا می‌شود. خب وقتی ببیند یک بار از ایمیل ۱ و بار دیگر از ایمیل ۲ روی این رایانه استفاده شده، احتمال زیادی می‌دهد که هر دو متعلق به یک نفر باشد.
اگر صندوق ایمیل شما در گوگل (Gmail) باشد، گوگل تمام ایمیل‌هایی که از آن ارسال یا به آن آمده باشد را می‌داند.
کسانی که با ریاضیات و آمار سر و کار دارند، می‌دانند که خیلی راحت‌ می‌توان از طریق “گراف”، ارتباط بین ایمیل‌ها، هویت‌ها را تشخیص داد.
البته شکل بالا، مثال بسیار ساده‌ای از گراف مزبور است. از طریق تحلیل محتوای ایمیل‌ها می‌توان به موضوع ارتباطات بین ایمیل‌ها پی برد.
ایمیل‌ها از نظر ارتباطات کاری، ارتباطات دوستانه، ارتباطات خانوادگی و عاطفی و … می‌تواند دسته‌بندی ‌شود. رایانه‌ها و مکان جغرافیایی آنها هم معلومند. مشکل بتوان در چنین شبکه‌ای هویت مخفی داشت. شواهد زیادی در دست هست که نشان می‌دهد اطلاعات حتی پس از حذف آنها توسط کاربران، در سرورهای گوگل نگهداری می‌شود.
بررسی گفتوگوهای آنلاین (چت)
گفت وگوهای ما در محیط‌های چت (chat) حاوی اطلاعات زیادی است و همانند ایمیل‌ها قابل تحلیل و پیگیری هستند.  بررسی استفاده ما از سرویس‌های مختلف گوگل
وقتی استفاده کاربران از خدمات مختلف گوگل به این موارد اضافه می‌شود، مسأله ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد. خدمات مختلفی که گوگل روی سایت خود فراهم کرده، موجب اشتیاق هرچه بیشتر کاربران برای استفاده از گوگل می‌شود. البته برای استفاده از بسیاری از این خدمات باید در گوگل یک حساب کاربری ایجاد نمود. استفاده از فیدریدر (یا خواننده خوراک) سایت‌های موردعلاقه ما را برای گوگل معلوم می‌نماید. استفاده ما از سرویس گوگل‌ارث (Google Earth)، مکان‌های مهم و مورد توجه ما را برای گوگل معلوم می‌سازد. از این طریق راحت می‌توان فهمید شما در کجا کار می‌کنید یا خانه‌تان کجاست؟ یا مکان‌های مهم و مورد توجه شما چه جاهایی هستند؟
ادامه خبر در سایت ظهور

[ سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

به این می گویند سیستم اینترنت ذغالی!یعنی سی و نه سال صبر کرده که تازه الان به نصفه رسیده؟

یعنی سی و نه سال صبر کرده که تازه الان به نصفه رسیده؟

[ دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

وب سایت کند، یعنی فراری دادن بازدید کننده ها. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب راه سخت و از دست دادن بازدید کننده، از کیفیت بارگذاری وب سایت تان با خبر شوید و نسبت به بهبود سرعت وب سایت اقدام کنید…
در این مطلب ۱۰ ابزار برای بررسی کیفیت عملکرد و سرعت وب سایت را از نظر خواهید گذراند.

http://tools.pingdom.com/
با استفاده از این ابزار می توانید زمان بارکردن تمام اجزای وب سایت را بررسی کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که هر جز از وب سایت تان تا چه اندازه سریع بارگیری می شود و نیز اجزا با بارگیری پایین را ارتقا دهید. در خلاصه ی نتیجه می توانید گزارشی از زمان بارگیری وب سایت، زمان بارگیری هر جز، اندازه اجزا و تعداد اجزای کل وب سایت را مشاهده کنید.

[ دو شنبه 13 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 

بررسی لینک با Hyperlink checker نسخه‌ی 1.0


Hyperlink Checker v1.0
بررسی وجود لینک یک آدرس در صفحات وب  مشخص و
بررسی و جست و جوی کلمه‌ای در سایت‌های مورد نظر
Hyperlink checker V1.0



Hyperlink checker چیست؟!
  1. بررسی وجود لینک:
    شاید شما هم از وبمسترانی باشید که برای افزایش رنکینگ سایتتان در موتورهای جست‌و‌جویی چون گوگل به تبادل لینک با سایت‌های دیگر می‌پردازید؛
    احتمالاً برای بررسی لینک سایتتان در  صفحاتی که قرار است لینک شما را قرار داده باشند  وقت زیادی صرف می‌کنید و طی دوره‌های زمانی خاص به بازدید از آن‌ها برای بازرسی وجود لینکتان در آن سایت‌ها می‌پردازید تا مبادا لینک سایت شما را برداشته باشند!!
    این کار, یعنی سر زدن به تمامی سایت‌های لینک کننده , علاوه بر مصرف ترافیک اینترنت؛ وقت زیادی از شما را هدر خواهد داد,
    با این برنامه و امکانات آن قادر خواهید بود که از سایت‌هایی که قرار است لینک شما را در سایت خودشان قرار  داده باشند لیستی تهیه کنید و هر وقت خواستید با سرعت نسبتاً مناسب و بالا, و با صرف‌جویی در ترافیک مصرفی اینترنت به بررسی آن‌ها بپردازید و لیست سایت‌هایی که لینک شما را برداشته اند تحویل بگیرید.
  2. بررسی و جست‌و جوی کلمه:
    بررسی و جست‌و جوی کلمه‌ای مشخص در تعدادی از صفحات سایت‌های گوناگون هم ممکن است در برخی از موارد مفید باشد؛
    مثلاً بین تعداد زیادی از وب‌پیج‌های اینترنتی به جست و جوی آن‌هایی می‌پردازید که کلمه ای خاص را در صفحه‌ی خود به کار برده اند؛ با این برنامه این کار بسیار سریع انجام می‌شود.
    فرض کنید جزو قوانین تبادل لینک شما این است که سایت ‌های مربوطه در زمینه‌‌ی ه*ک مطلب ننویسند, می‌توانید با این برنامه کلمه‌ی  ه*ک را در آن سایت‌ها جست‌و جو کنید و بر روی آن‌ سایت‌ها نظارت نمایید؛
    البته این برنامه کل سایت را مورد بررسی قرار نمی‌دهد؛ بلکه فقط به بررسی صفحه‌ای که آدرس آن را به برنامه داده اید می‌پردازد.
برای دریافت و مشاهده‌ی آموزش استفاده از این برنامه   ادامه‌ی مطلب را مشاهده نمایید.



توضیحات برنامه:

  1. پس از دریافت برنامه و کلیک بر روی برنامه صفحه‌ای همانند صفحه‌ی زیر را باید مشاهده کنید:

    Hyperlink Checker v1.0

     این برنامه با ویندوز‌های XP , Vista , se7en سازگار می‌باشد؛

    ممکن است با کلیک بر روی آیکن این برنامه در ویندوز ایکس پی, با خطایی مربوط به NET. روبه رو شوید؛
    این خطا اعلام می‌دارد که برای اجرای برنامه به فریم ورک نیاز دارید؛
    با نصب framework نسخه‌ی 2 و یا بالاتر برنامه اجرا خواهد شد؛
    هم اکنون می‌توانید فریم ورک 2 را از اینجا دریافت و دانلود نمایید.

    -----------------------
    در واقع برنامه هایی که بر اساس تکنولوژی NET.  طراحی شده اند برای نصب و کار کردن در ویندوز XP نیاز به این کامپوننت دارند.
    ویندوزهای Vista و Seven نیازی به نصب این افزونه ندارند.
    ممکن است به برخی ویندوز‌های XP نیز این کامپوننت را افزوده باشند و به طور خودکار همراه نصب ویندوز نصب شود.
  2.  برنامه‌ای که پیش‌روی شما باز می‌شود شامل 4 بخش اصلی میباشد که در شکل زیر شماره گذاری شده است:
    Hyperlink Checker v1.0 قسمت‌ها

    توصیف قسمت‌ها:

    • قسمت 1:
      برای وارد کردن لیست سایت‌هایی که قرار است بررسی شوند می‌باشد,

      دکمه‌ی Add:
      برای مثال می‌توانید در فیلد مربوطه آدرس سایت مورد نظر را بنویسید و گزینه‌ی َAdd را بفشارید تا سایت برای بررسی به لیست افزوده شود؛

      دکمه‌ی Import:
      برای وارد کردن تعدادی آدرس از لیست ذخیره شده با فرمت txt می‌باشد.

      دکمه‌ی Remove:
      می‌توانید از روی لیست بر روی آدرس مورد نظر کلیک کنید و با زدن remove آن سایت را از لیست حذف کنید.

      دکمه‌ی Clear:
      این دکمه تمام لیست را حذف و لیست را خالی می‌کند.

      دکمه‌ی Advance Import:
      با کلیک بر روی این گزینه, مطابق شکل زیر در قسمت 3ی مشخص شده‌ی بالا پنل قرمز رنگ شفافی ظاهر می‌شود که امکانات فراخوانی پیشرفته‌ی لیست را به شما می‌دهد.

      Advance Import

      برای مثال شما لیست وبلاگ‌های بلاگفا را بر حسب آی دی آن‌ها دارید؛
      حال می‌توانید از این طریق آن‌ها را فراخوانی نموده و به آخر آن آی دی ها blogfa.com. متصل نمایید و آن را هنگا فراخوانی تبدیل به آدرس کنید.

      دکمه‌ی ذخیره کردن لیست:
      با کلیک بر روی این دکمه, لیست را برای بررسی های آینده در یک فایل متنی ذخیره می‌کنید.
    • قسمت 2:
      محل وارد کردن آدرس سایتی که قرار است موجودیت لینک آن در سایت‌های وارد شده در لیست قسمت 1 بررسی شود,
      می‌توان در این قسمت به جای آدرس سایت, کلمه‌ای را برای جست و جو و بررسی موجودیت در سایت‌های واقع در لیست وارد کرد.
      دقت کنید که  برای بهینه شدن و عدم بروز مشکل؛ برنامه  case sensitive نمی باشد و به کوچک و بزرگی کلمه در این قسمت اهمیت نمی‌دهد؛
      برای شروع عملیات بر روی دکمه‌ی بررسی کلیک نمایید؛
      همچنین برای توقف موقت برنامه بر روی همان دکمه که نوشته‌ی آن به توقف تبدیل شده است کلیک نمایید.
    • قسمت 3:
      این قسمت در حالت عادی سورس کد سایت در حال جست و جوی خوانده شده از لیست قسمت 1 را نمایش می‌دهد.
    • قسمت 4:
      این قسمت که نتیجه و خروجی می‌باشد, نتیجه‌ی سایت‌های جست و جو شده را طبقه بندی می‌کند؛
      سایت های طبقه‌ی اول که عنوان "وجود دارد" را دارا می‌باشند؛ سایت هایی هستند که آدرس لینک و یا کلمه‌ی مورد نظر شما در آن‌ها موجود بوده است.

      سایت‌های طبقه‌ی دوم که عنوان "وجود ندارند" را دارا می‌باشند؛ سایت‌هایی هستند که آدرس لینک مورد نظر شما را برداشته اند و یا کلمه‌ی مورد نظر در آن سایت‌ها موجود نمی‌باشد!

      سایت‌های طبقه‌ی سوم که عنوان "نا مشخص" را دارا می‌باشند؛ سایت‌هایی هستند که به دلایلی مثل, قطعی سرور, قطعی اینترنت, فیلتر بودن, فعال شدن سیستم امنیتی و ... دسترسی به سورس آن‌ها امکان پذیر نبوده و بررسی بر روی آن‌ها انجام نشده است.

      هر یک از این دسته ها را می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی Save مربوطه در یک فایل txt ذخیره نمایید.
     
  3. با Minimize (-) کردن برنامه, برای راحتی در مواقعی که سایت های ورودی زیاد می‌باشند و عملیت طولانی میباشد برنامه از   Taskbar حذف می‌گردد و مانند شکل زیر در قسمت Tray و یک کره‌ی زمین در گوشه سمت راست و بالای ویندوز ظاهر می‌گردد.

    full screen 1
    آیکن برنامه در Tray:
    Tray

    آیکن برنامه به صورت باکسی در سمت راست و بالای ویندوز با قابلیت Drag شدن.
    Tray
    این کره‌ی زمین, در صورتی که برنامه در حالت بررسی لیست باشد و پنجره‌ی برنامه minimize باشد؛ با عدد قرمز رنگی روند  پیشرفت برنامه و درصد سایت های بررسی شده را نمایش می‌دهد, در غیر این صورت عدد قرمز را مشاهده نخواهید کرد.
  4. شما با دابل کلیک بر روی هر یک از این آیکن‌ها, آیکن ها را ناپدید و پنجره‌ی برنامه را نمایان می‌کنید,
    همچنین مطابق شکل زیر با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه‌ی "باز کردن پنجره‌ی برنامه" می‌توانید این کار را انجام دهید.



  5. نمایی از اجرای برنامه:

    که برای مثال, در قسمت 2 (آدرس سایت لینک شده) آدرس alirezaweb.com و در قسمت یک, لیست سایت‌های متعهد به قرار دادن لینک این سایت در سایت خود را import کرده ام,

    برای تست برنامه؛ می‌توانید لیست یکسری از این سایت ها که متعهد به لینک کردن سایت علیرضا وب شده اند را از اینجا دریافت نمایید برای آموزش بررسی نمایید.
  6. همچنین می‌توانید برای ارتباط مستقیم با من(نویسنده‌ی برنامه), گزارش خطا و باگ و بررسی برای نسخه‌ی جدیدتر این برنامه, از نوار ابزار بالای برنامه بر روی help  کلیک نمایید.

    لطفاً کلیه‌ی سوالات و ابهامات خود را در مورد این برنامه؛ در قسمت نظرات همین پست از سایت بنویسید.


    دانلود برنامه Hyperlink ckecker V1.0:

    ___ نام فایل: Hyperlink checker  1.0  _________________________________________

     دانلود برنامه به صورت فشرده شده با فرمت Rar

    حجم: 409KB

    _______________

     دانلود برنامه Exe و زیپ نشده

    حجم: 1.13MB

    _______________

    این نسخه از  برنامه 100% رایگان می‌باشد و انتشار برنامه با ذکر منبع بلامانع است.

    برنامه نویس: علیرضا اخوان پور

    منبع و سایت سازنده: علیرضا وب

 

 

[ چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:چه سایتهایی شما را لینک کرده اند, ] [ ] [ انسان زمینی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دلم تنگه کوچه های باريک خدا است، دلم تنگ صدای پروردگار است خدای خوبم من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی ات نداری ! من خدایی چون تو دارم و تو چون خودت نداری! تو رو از تو گدایی می کنم . خدا رو دوست دارم و میخوام فقط اون عشقم باشه سالها بدنبال گمشده ام میگشتم و حال میدانم او کیست امیدوارم هیچوقت بحال خود رهایم نکند...که بدون او هیچم هیچ.... و من دلم تنگ رحمت است، دلم تنگ لحظه ای فقط لحظه ی توبه و نيايش با خلوص پاک است. خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است اما اگر تو مدارا نکنی و نبخشی مرا خدای دیگر کجاست؟
امکانات وب

دوستای امروز: 5
دوستای دیروز: 113
دوستای هفتمون : 118
دوستای یک ماهمون: 267
کل دوستایی که تا حالا اومدن: 70459
نوشته های یک انسان زمینی: 207
یادگاری دوستان: 190
دوستای زنده: 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت