آینده روشن
برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان





 

دوست عزیزم ، خود ارضایی یا استمنا از نظر شرعی حرام است و از نظر پزشکی نیز منشا مشکلات و بیماری های فراوانی است که فهرست اندکی از آنها چنین است :


 

1-     انزال زود رس : این حالت در صورتی که خودارضایی به دفعات متعدد و زمانی طولانی انجام شود در فرد پدید می آید به طوری که گاه حتی با فکر کردن به خیالات سکسی ، انزال صورت می گیرد. انزال زود رس از عوارضی است که حتی بعد از ترک خودارضایی نیز همچنان همراه شخص تا آخر عمر باقی می ماند. البته روش‌هایی برای کم اثر کردن آن در رابطه جنسی با همسر وجود دارد اما خود این مشکل که نوعی ناتوانی جنسی به حساب می آید ، از نظر روحی اسیب هایی را به فرد مبتلا می زند.


 

2-     ارضا نشدن هنگام نزدیکی با همسر: خودارضایی سبب می‌شود تا شخص مبتلا هنگام همبستر شدن با همسر خود ، به طور کامل و مناسبی ارضا نشود. در یک رابطه جنسی سالم ، فرد با همسرش چنان خوب ارضا می شود که تا مدت ها دیگر نیازی به این رابطه پیدا نمی کند اما کسی که دچار خودارضایی است زود به زود به همسرش نیاز پیدا می‌کند و در تمام این موارد نیز نیاز جنسی او به نحو مناسب براورده نمی شود. علاوه بر این اگر بخواهد خودارضایی نکند و فقط از همسرش استفاده کند ، هم لذت کافی نمی‌برد و هم بعد از مدت کوتاهی همسرش از مراجعه های مکرر وی خسته شده و او را از خود می‌راند. اگر هم بخواهد به کمک خودارضایی خود را تامین کند که پیوسته در چاهی بی ته فرو می‌رود و و علاوه بر گناهی که مرتکب می‌شود ، مشکلاتش حادتر خواهد شد.


 

3-     به هم ریختن فرم ظاهری بدن مانند سیاه شدن و کبودی اطراف چشم ، گود رفتن چشم ها ، برآمدگی گونه ، بزرگ شدن شکم ، حالت قوز پیدا کردن ، تغییر حالت ستون فقرات و ... .خود شخص مبتلا به راحتی متوجه این تغییر حالت ها می‌شود . به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا این تغییر ظاهر برایشان یک دغدغه ذهنی می‌شود و به دنبالش احساس حقارت و ... در وجودشان سرازیر می‌شود که منشا بسیاری از بیماری‌های روانی از جمله ناامیدی و یاس و افسردگی و ... می‌شود.


 

4-     افسردگی : از‌آنجا که خودارضایی یک گناه محسوب می‌شود ، معمولا بعد از انجام آن فرد دچار افسردگی می‌شود. اگر شخص مبتلا در صدد ترک خودارضایی باشد می‌تواند از این افسردگی به نحوی مناسب بهره بگیرد ولی متاسفانه نه تنها چنین نمی‌شود بلکه اکثر مبتلایان به افسردگی خود دامن می‌زنند و بعد هم با ناامیدی می‌گویند من که نمی‌توانم ترک کنم . بنا بر این آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب و همچنان به گناه خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر افسردگی سبب می‌شود که از خودارضایی لذت کافی نبرند و جز آسیب‌های آن ، بهره‌ای نصیبشان نشود.


 

5.


 

6-     پاره شدن جداره رگ های اطراف کیسه منی و آمیخته شدن اسپرم با خون. در تعدادی از افراد مبتلا به خودارضایی این حالت نیز گزارش شده است که خود نگرانی هایی را در فرد به وجود آورده است. تصور کنید که شخصی در اسپرم خود خون ببیند. نه روی آن دارد که مشکلش را به پزشک بگوید و نه می‌تواند آن را تحمل کند.


 

7-     ابتلا به بیماری های مقاربتی : معمولا به دلیل الودگی‌هایی که دست دارد ، تماس آن با آلت جنسی که از حساس‌ترین اندام‌های بدن است موجب می‌شود به راحتی بیماری‌های مختلف سرایت کند. گاهی شخصی که خودارضایی می‌کند با همان دستی که به وسیله آن محل آلوده مقعد را لمس کرده ، اندام جنسی خود را نیز لمس می‌کند و سبب انتقال باکتری‌ و آلودگی‌ها به اندام جنسی و مشکلات بعدی از قبیل عفونت و ... می‌شود.


 

8-     کاهش یافتن قدرت بارور سازی: از دست دادن مقادیر زیادی از اسپرم به طور پیوسته سبب می‌شود تا بدن شخص ضعیف شده و قدرت بارورسازی کمتری داشته باشد . البته این مشکل در بسیاری از افراد با ترک خودارضای  و استفاده از رژیم تغذیه مناسب رفع می‌شود و جای نگرانی ندارد.


 

9-     از بین رفتن تقارن بیضه ها و تغییر شکل یافتن آنها: در برخی از مردان مبتلا به خودارضایی این حالت رخ می‌دهد بدین صورت که مثلا یکی از بیضه‌ها کوچک‌تر یا بزرگتر از دیگری می‌شود یا این که بیضه از محل خود حرکت کرده و در موقعیت دیگری غیر از محل اصلی خود قرار می‌گیرد.


 

10- از دست رفتن امکان تمرکز در فعالیت ها: یکی از ضررهای رایج خودارضایی ، این است که شخص به دلیل این که دائما با خیالات جنسی در کش و قوس است ، بعد از مدتی قدرت تمرکز خود را از دست می‌دهد. نامه‌های زیادی به دست بنده رسیده که مشکل همگی انان موفق نبودن در تحصیل به دلیل ناتوانی در تمرکز به خاطر خودارضایی بوده است.


 

11- ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر: ارگاسم بیش از حد که فقط با خودارضایی امکان‌پذیر است ، به مرور سبب تضعیف فعالیت‌های مغز شده و موجبات فراموشی را فراهم می‌آورد. نسبت به افراد مختلف فرق می‌کند ولی معمولا در بیشتر افراد نشانه های شروع این فراموشی‌ها از همان سال‌های هفتم و هشتم خودارضایی به بعد آشکار می‌شود.


 

12- ایجاد کمرویی


 

13- ایجاد احساس حقارت در شخص مبتلا


 

14- ریزش موی سر


 

15- تضعیف قدرت بینایی


 

16- خستگی زود رس و ضعف عمومی بدن: این نیز یکی از شایع ترین آسیب‌های خودارضایی است. به طوری که شخص مبتلا با کمترین فعالیتی خسته می‌شود. حتی از این که مدتی کوتاه در مکانی سرپا بایستد نیز خسته می‌شود.


 

17- کاهش یافتن نیروی کاری و توان فعالیت های قدرتی شخص


 

18- احساس تنفر و غیر قابل تحمل اطرافیان نسبت به شخص مبتلا: وقتی که اطرافیان متوجه شوند شخصی مبتلا به خودارضایی است ، یا حتی اگر حدس بزنند ، آن شخص مشکلات اجتماعی عدیده‌ای پیدا خواهد کرد.


 

19-  تحریک بیش از حد پروستات و افزایش بیماری های مرتبط به آن .


 

20- و ... .



[ 18 دی 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دلم تنگه کوچه های باريک خدا است، دلم تنگ صدای پروردگار است خدای خوبم من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی ات نداری ! من خدایی چون تو دارم و تو چون خودت نداری! تو رو از تو گدایی می کنم . خدا رو دوست دارم و میخوام فقط اون عشقم باشه سالها بدنبال گمشده ام میگشتم و حال میدانم او کیست امیدوارم هیچوقت بحال خود رهایم نکند...که بدون او هیچم هیچ.... و من دلم تنگ رحمت است، دلم تنگ لحظه ای فقط لحظه ی توبه و نيايش با خلوص پاک است. خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است اما اگر تو مدارا نکنی و نبخشی مرا خدای دیگر کجاست؟
امکانات وب

دوستای امروز: 494
دوستای دیروز: 0
دوستای هفتمون : 929
دوستای یک ماهمون: 1158
کل دوستایی که تا حالا اومدن: 71766
نوشته های یک انسان زمینی: 207
یادگاری دوستان: 190
دوستای زنده: 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت