آینده روشن
برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان






100 Websites to see before die - Part 3 100 Websites to see before die - Part 3

در این مقاله که در ده قسمت مختلف منتشر خواهد شد سعی شده سایت های آموزنده  و سرگرم کننده  که معمولا کمتر کسی آنها را می شناسد معرفی شوند، این سایت ها از آن جمله سایت ها نیستند که بوک مارک شان کنید و به دفعات به آنها سر بزنید ولی مطمئن هستیم لینک آنها را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد و عبارت "اگر نبینی از دست می دی" را در متن ایمیل تان اضافه خواهید کرد.

تمام سایت های معرفی شده در مقاله های اینچنینی در بخش معرفی وب سایت گردآوری می شوند تا در مراجعات بعدی راحتر سایت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در این قسمت نیز همچون قسمت های پیش ( قسمت اول | قسمت دوم ) 10 سایت دیگر را معرفی می کنیم، برای وارد شدن به هر کدام از سایت های معرفی شده برروی عنوان سایت کلیک کنید.

BLU

blu

اگر به Graffiti یا طرح های نقاشی شده برروی دیوارها علاقه دارید کلکسیونی کاملی از آنها را می توانید در این سایت مشاهده کنید. انیمیشن های موجود در بخش ویدیو سایت را از دست ندهید.

Mr. Wong’s Soup Partments

mrwongs_sm

این سایت بلندترین برج مجازی دنیاست، هر طبقه از این برج توسط یک شخص طراحی و ثبت شده است، اگر بدنبال وقت تلف کردن هستید مشاهده این سایت گزینه مناسبی است، فقط خودتان را برای اسکرول کردن آماده کنید.

Blue Ball Machine

blueball_sm

این سایت نمونه دیگری از هنرهای پیکسلی است، سایت Blue Ball Machine از تعداد زیادی انیمیش ساخته شده است. تمام انیمیشن های کوچک به یکدیگر ربط دارند، دنبال کردن توپ های آبی وقت آدم را نابود می کند  ولی برخی از قسمت های این انیمیشن واقعا جالب و خنده دار هستند. اگر از این سایت خوشتان آمد این دو را هم ببنید: number و follow-ups

The Million Dollar Homepage

milliondollarad_sm

محتوای این سایت تنها یک عکس است. ولی این عکس واقعا بزرگ و زشت است و از کنار هم قرار دادن تبلیغات گران قیمت ساخته شده است.

ایده این سایت بسیار ساده است: ساخت یک تصویر یک میلیون پیکسلی و فروش هر پیکسل به قیمت یک دلار، هر پیکسل نیز می تواند به سایت تبلیغ کننده لینک شود. به نظر می رسد تمام پیکسل های این سایت فروخته شده است و سازنده این سایت Alex Tew یک میلیون دلار درآمد کسب کرده است! چطور می شه از یک همچنین ایده ساده ای اینهمه پول بدست آورد؟ چون اون اولین نفر بود که این فکر به ذهن اش رسید.

80 Gigapixel London

80gplondon_sm

انتخاب بزرگترین عکس دنیا وقعا سخت است، اما تصویر 360 درجه ی که از کل لندن گرفته شده،  گزینه مناسبی برای عنوان  بزرگترین عکس دنیاست. شروع به حرکت در این عکس 80 گیگاپیکسلی کنید ( وضوح تصویر این عکس تقریبا 8,000 برابر عکس های معمولی است که با دوربین های دیجیتال می گیرید) جزئیات تصویر این عکس آنقدر زیاد است که می توانید تابلو های بزرگراه را بخوانید!

Waybackmachine

waybackmachine_sm

با درج آدرس وب سایت مورد نظرخود در Way Back Machine تاریخچه سایت را مشاهده کنید، بعنوان مثال برای خودم واقعا جالب بود وقتی وب سایت مایکروسافت یا گوگل رو در سال 1996 دیدم، تمام تغییرات اکثر سایت های مختلف دنیا د در بازه های  زمان های مختلف قابل مشاهده هستند.

Cleverbot

cleverbot_sm

از دهه 70 تا به حال Bot  ها مختلف کامپیوتری طراحی شده اند که با انسان چت می کنند و به سئوال و جواب می پردازند ولی Cleverbot از همه باهوش تر است و به بسیاری از سئوالات پاسخ درست و منطقی می دهد. وقتی با سئوال و جواب کردن با این بات حسابی خودتون و سرکار گذاشتید، بد نیست برخی از چت های بامزه ای که با Cleverbot انجام شده را مشاهده کنید. برای این کار به Cleverness مراجعه کنید.

Rules For My Unborn  Site

rules_sm

این سایت بطور مرتب با نصیحت های فوق العاده بروز رسانی می شود و می توان یکی دو ساعت وقت برای مطالعه مطالب و مشاهده تصاویرش وقت صرف کرد. فقط نمی دانم این سایت برای چی ف.ل تر شده، من که هر چی گشتم چیزی بدی توش ندیدم!

Wolfram Alpha

wolfram

می خواهید ساعت شهرخاصی را بدانید و یا مثلا بدانید 10 پوند چند گرم است گوگل می تواند برخی از سئوالات متداول را بدون ورود به سایت خاصی پاسخ دهد. البته گوگل تنها سایتی نیست که پاسخ فوری به برخی از سئوالات را می دهد موتور جستجوگر Wolfram Alpha که توسط Stephen Wolfram ساخته شده است در بسیاری از موارد پاسخ های فوری بهتری به شما می دهد و برخلاف گوگل نیازی نیست که سئوال شما در ساختار خاصی مطرح شوند. توضیحات کامل این سایت رو در مقاله ای که قبلا در زومیت منتشر شده مشاهده کنید.

Perry Bible Fellowship

perrybiblefellowship_sm

این سایت یکی از بهترین Comic های تحت وب است، Perry Bible Fellowship ترکیبی از هنر خیالپردازانه و شوخ طبعانه است. نویسنده آن Nicholas Gurewitch هر چند وقت یکبار سایت را بروز رسانی می کند.

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]


100 Websites to see before die - Part 2 100 Websites to see before die - Part 2

در این مقاله که در ده قسمت مختلف منتشر خواهد شد سعی شده سایت های آموزنده  و سرگرم کننده  که معمولا کمتر کسی آنها را می شناسد معرفی شوند، این سایت ها از آن جمله سایت ها نیستند که بوک مارک شان کنید و به دفعات به آنها سر بزنید ولی مطمئن هستیم لینک آنها را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد و عبارت "اگر نبینی از دست می دی" را در متن ایمیل تان اضافه خواهید کرد. 

تمام سایت های معرفی شده در مقاله های اینچنینی در بخش معرفی وب سایت گردآوری می شوند تا در مراجعات بعدی راحتر سایت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در هر قسمت دوم از این مقاله همچون قسمت اول، 10 سایت دیگر را معرفی می کنیم، برای وارد شدن به هر کدام از سایت های معرفی شده برروی عنوان سایت کلیک کنید.

Shape the Hive

shapethehive

این سایت شبیه یک کندوی بسیار بزرگ عسل است که از خانه های کوچک چند ضلعی تشکیل شده و درون این خانه ها عکس و یا ویدویی است که کاربران به اشتراک گذاشته اند، به هر خانه می توان رای داد و یا آن را به اشتراک گذاشت، با سر گشیدن به خانه های مختلف این کندو می توانید تصاویر و ویدیوی های جالبی را مشاهده کنید همچنین می توانید یک قسمت از این کندو را با ویدیو و یا تصویر خود پر کنید.

Get The Glass

gettheglass_sm

در این بازی که جزء بازی های Board Game است از تصاویر خوش آب و رنگ و گرافیک بسیار خوبی استفاده شده است، اگر از بازی های اینچنینی خوشتان می آید این یکی را نیز امتحان کنید. وقتی وارد سایت می شوید لینک به بازی دیگری به نام Got Milk نیز وجود دارد.

The Wilderness Downtown

wildernessdowntown_sm

این سایت محصول مشترک Arcade Fire, Google و مدیر Chris Milk است که از تکنولوژی های HTML 5 در ساخت آن استفاده شده است. The Wilderness Downtown در واقع یک موزیک ویدیو براساس بازدید کننده را نمایش می دهد. حتی اگر به موزیک علاقه ندارید دیدن تکنولوژی های HTML 5 که در این سایت به کار رفته خالی از لطف نیست. قبل از اینکه این سایت رو مشاهده کنید بهتر است بدانید که باید از مرورگری که از HTML 5 پشتیبانی می کند استفاده کنید گزینه پیشنهادی خود سایت هم Google Chrome است. Firefox 4 و Internet Explorer 9 و Opera 11  نیز HTML 5 را پشتیبانی می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که پردازش این سایت کمی بیش تر از صفحات دیگر به CPU کامپیوتر فشار وارد می کند پس صفحه های اضافی را ببندید. من واقعا از دیدن این سایت لذت بردم پیشنهاد می کنم حتما ببینید.

False.jp

false_sm

در این سایت که توسط طراح ژاپنی ساخته شده است، مجموعه ای از تصاویر مجازی ساده جمع آوری شده که برخی از آنها با حرکت ماوس و کلیک کردن تغییر می کند. تصاویری که در این سایت جمع آوری شده اند هيپنوتيزم کننده هستند و می توانند شما را سرگرم کنند. برروی دکمه Menu در سمت چپ بالای صفحه کلیک کرده و تصویرهای مختلف را امتحان کنید.

Pretty Loaded

prettyloaded_sm

Adobe یا بهتر Macromedia با معرفی Flash دنیای وب را دگرگون کرد و تصاویر و انیمیشن را به صفحات وب اضافه کرد ولی یکی از مشکلات آن، زمان لود شدن انیمیشن فلش است برای پر کردن زمان خالی بارگزاری بازی و یا ویدیوی فلش، طراحان ایده های خلاقی را خلق کرده اند و با اجرای یک انیمشن بسیار کم حجم کاربر را از روند لود شدن انیمشن و یا ویدیو مطلع کرده و او را سرگرم می کنند. به این قسمت از فایل های فلش preloader می گویند در سایت Pretty Loaded مجموعه از همین Preloaderها جمع آوری شده است، کلکسیونی از خلاق ترین Loader های دنیا. شما هم می توانید Loader  خودتان را آپلود کنید. این سایت و از دست ندید.

HubbleSite

hubblesite_sm

بعضی وقت ها لازم که بخاطر بیاریم که اصلا مهم نیست که مشکلات شخصی ما چقدر بزرگ هستند چون ما بخش بسیار کوچکی از جهان هستی هستیم. عکس و تصاویر که در سایت HubbleSite از جهان هستی منتشر شده اند بدون شک هر انسانی را شیفته خود خواهد کرد.

We Feel Fine

wefeelfine_sm

ایده کم نظیر این سایت و ظاهر گرافیکی زیباش همه رو به خودش جذب می کند. سایت از تکنولوژی بسیار جالبی برای نمایش انبوهی از جملات استفاده می کند. برای شروع تنها کافی است که برروی قلب قرمز رنگ کلیک کنید و با کلیک برروی هر کدام از نقاط رنگی روی صفحه احساس هر شخص را مشاهده کنید اگر روی جمله نیز کلیک کنید وارد وب سایت و یا وب لاگ نویسنده خواهید شد.

Line Rider

linerider_sm

Line Rider برای بعضی ها فقط یک طنابه، برای برخی دیگه روش زندگی! ولی برای اکثر مردم فقط یک بازی فلش جالبه که با ترسیم خطوط و فشار دادن دکمه Play دوچرخه سوار رو روی مسیر ترسیم شده به حرکت در میاره، ایده و طراحی این بازی واقعا جالب و دیدنیه.

EyezMaze

eyezmaze_sm

EyezeMaze ممکن است برایتان آشنا نباشد ولی اگر اهل بازی های تحت مرورگر باشید حتما سری بازی های GROW را می شناسید، اما اگر GROW را نمی شناسید پیشنهاد می کنیم حتما امتحانشون کنید. این بازی به این شکل است که شما عناصری دارید که می بایست با ترتیب خاصی آنها را برروی صفحه قرار دهید، براساس سرنخ های که توسط انیمیشن های جالب نمایش داده می شوند می بایست ترتیب قرار گیری عناصر را حدس بزنید و برنده بازی شوید، پیشنهاد می کنیم با GROW v.3 شروع کنید.

Anasomnia

anasomnia_sm

اولین موضوع خارق العاده ای که در مورد Anasomnia وجود دارد این است که رویای خواب فقط زمانی که چراغ اتاق را خاموش کرده اید نمایش داده می شود، میزان نور اتاق از طریق وب کم کامپیوترتان تشخصی داده می شود. اگر به سایت اجازه ندهید از وب کم اتان استفاده کند و یا اصلا وب کم ندارید، مشکلی نیست، خودتان با دستی که برروی صفحه نمایش داده می شود کلید لامپ را فشار دهید تا اتاق تاریک شود. موضع جالب توجه دیگر در مورد Anasomnia این است که هر بار که به تماشای رویا می نشینید یک رویای جدید می بینید یعنی رویا با ساختاری خاص بصورت تصادفی نمایش داده می شود و هر بار که چراغ را خاموش می کنید یک رویای جدید خواهید دید.

 

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 
100 Websites to see before die - Part 1 100 Websites to see before die - Part 1

در این مقاله که در ده قسمت مختلف منتشر خواهد شد سعی شده سایت های آموزنده  و سرگرم کننده  که معمولا کمتر کسی آنها را می شناسد معرفی شوند، این سایت ها از آن جمله سایت ها نیستند که بوک مارک شان کنید و به دفعات به آنها سر بزنید ولی مطمئن هستیم لینک آنها را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد و عبارت "اگر نبینی از دست می دی" را در متن ایمیل تان اضافه خواهید کرد.

تمام سایت های معرفی شده در مقاله های اینچنینی در بخش معرفی وب سایت گردآوری می شوند تا در مراجعات بعدی راحتر سایت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در هر قسمت از این مقاله 10 سایت معرفی خواهد شد پس با ده سایت اولی که احتمالا تا به حال ندیده اید آشنا شوید:

We Choose The Moon

wechoosethemoon_sm

We choose the Moon این جمله ای است که John F. Kennedy در سال 1962 بیان کرد. We Choose the Moon یک نمایش اینتراکتیو است که توسط NASA اجرا شده و به مردم این امکان را می دهد تا در رابطه با ماموریت آپولو 11 بیشتر دانسته و بصورت مرحله به مرحله در ماموریت شرکت کنند. صدا گذاری واقعی و ایجاد فضای مجازی بی نظیر از دیگر مزایای این سایت است.

Hotel 626

hotel626_sm

Hotel 626 شبیه بازی های ماجرایی ترسناک است که در آن تلاش می کنید تا از یک هتل شبح زده فرار کنید در این راه باید سعی و تلاش بسیار کنید تا ناگهان تلاش تان به مرگ منجر نشود. این بازی معمایی، شبیه بازی های ماجرایی که می شناسید نیست اما بازی بسیار شگفت انگیز است و در آن از ابزارهایی همچون وب کم، میکروفن و یا حتی تلفن همراه شما استفاده خواهد شد.

بخاطر داشته باشید که فقط در شب می توانید این بازی را انجام دهید یعنی 6 بعد از ظهر تا 6 صبح، اگر می ترسید که در شب بازی کنید پس ساعت کامپیوتر را تغییر دهید!

Incredibox

incredibox_sm

یک از بهترین ابزارهای تحت وب برای ساخت موزیک که به شما امکان می دهد تا با کشیدن و رها کردن قسمتهای مختلف برروی تایم لاینی که از مرد های فرانسوی درست شده موزیک مورد علاقه خود را بسازید. توضیح دادنش واقعا سخته خودتون امتحانش کنید پیشمون نمی شید.

The Dionaea House

dionaeahouse_sm

The Dionaea House در این داستان بیش از یک قصه را دنبال می کنید. ما توضیح بیشتری در رابطه با این سایت نمی دهیم ولی اگر زبان انگلیسی تان خوب است پیشنهاد می کنیم خودتان سعی کنید از قسمت های مختلف آن سر دربیاورید چون بسیار سرگرم کننده است.

Ted Caving Page

tedscavingpage_sm

Ted Caving Page از Diaonaea House قدیمی تر است و پیچیدگی کمتری دارد. این داستان شگفت انگیز نمونه غیرعادی از بیان داستان در اینترنت است. ترجیح می دهیم همانند مورد قبلی توضیحات بیشتری ندهیم و خودتان سعی کنید تا این غار شگفت انگیز را تجربه کنید. ولی تنها این موضوع را بدانید که اگر از تاریکی می ترسید دور این داستان را خط بکشید.

Akinator

akinator_sm

وقتی بچه بودید، حتما 20 سئوالی بازی کرده اید؟ شما می بایست در مورد یک شخص و یا یک مکان خاص سئوال می پرسیدید تا به جواب برسید و دوست تان هم با بله و خیر، سعی به هدایتان به سوی پاسخ داشت. حالا می توانید 20 سئوالی را با کامپیوتر بازی کنید.

به هیچ وجه به کارکترهای فیلم و سریال و بازی فکر نکنید، تمام سعی خود را بکار گیرید تا به سئوالات پاسخ دهید، مطمئن هستیم که جا خواهید خورد.

Record Tripping

recordtripping_sm

ماوس شما چرخ اسکرول را دارد؟ اگر ماوس با اسکرول دارید حتما این بازی را امتحان کنید، Record Tripping واقعا جذاب است یک بازی خلاقانه که همه چیز در آن توسط دکمه سمت چپ ماوس و اسکرول کنترل می شود.

State of the Union

stateoftheunion_sm

بدون شک، سخنرانی سالیانه رئیس جمهور امریکا خیلی خشک و کسل کننده است و مناسب وقت صرف کردن نیست ولی سایت State of the Union کاری کرده تا مردم جذب آن شوند. یعنی با ارائه اطلاعات و امار و ارقام به صورت مجازی و قابلیت جستجو در متون و غیره توانسته تاریخ و سیاست را برای همه جذاب کند.

Personas

Personas

Personas یک آزمایش است که توسط آزمایشگاه میدیا MIT ترتیب داده شده است. Personas نام و نام خانوادگی شما را می پرسد و براساس اطاعات گردآوری شده در اینترنت که شامل فعالیت افراد همنام شما است نمودار رنگی را نمایش می دهد که میزان علایق شما را در زمینه های مختلف نشان می دهد. البته اگر اسم شما خاص باشد، اطلاعات مربوط به افراد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

Soy Tu Aire

soytuaire_sm

اجازه ندهید تا متن نمایش داده شده در صفحه اول که به زبان اسپانیایی است شما را سردر گم کند. اصلا نیازی نیست حتی یک کلمه به زبان بیاورید تا از موزیک و محتویات مجازی آن لذت ببرید. فقط کافی است با حرکت ماوس جوهر را برروی صفحه بکشید و از موزیک لذت ببرید.

 

[ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

بچه که بودیم چه دل های بزرگی داشتیم ، بزرگ که شدیم چه دلتنگیم ...

 

 

 

Iran_Eshgh

 

 

 

 

 

کاش دلهامون به بزرگی بچگی بود کاش همان کودکی بودیم

 

که تمام وجودش قلبی پاک و مهربون بود

 

 

 

همون قلب اکبندی که خدای مهربون بهمون هدیه کرده بود

 

مراقب قلبهامون باشیم

 

[ سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

شش چپ اندکی از شش راست کوچکتر می باشد تا فضای کافی برای قرار گیری قلب فراهم آید.
هر چشم مگس دارای 10 هزار عدسی می باشد.
مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر می باشد.
جمعیت میمون های هند بالغ بر پنجاه میلیون می باشد.
یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن دو هزار و دویست انسان در اختیار دارد.
مهندسین در نظر دارند تونل زیر آبی بین لندن و نیویورک احداث کنند که مسافرت بین این دو شهر در کمتر از یک ساعت انجام بگیرد.
به زودی کنترل هایی به بازار ارائه خواهد شد که کوکی هستند و بدون باتری کار می کنند با یک بار کوک کردن این نوع کنترل ها تا هفت روز بدون هیچ مشکلی کار می کنند.
در هر ثانیه خورشید پانصد و چهل میلیون تن هیدروژن را به چهار صد و نود و پنج میلیون تن هلیم تبدیل می کند.
پنجاه درصد از زنان سیگاری که به خاطر مضرات سیگار جان خود را از دست می دهند بر اثر حمله قلبی می باشد یعنی اینکه سیگار کشیدن فقط باعث سرطان نیست بلکه حمله قلبی ناشی از ان می باشد.
برای تولید هر 1000 کیلوگرم کاغذ بازیافتی فقط حدود هزار و پانصد کیلو گرم کاغذ کهنه مورد نیاز است که با این شیوه نزدیک به 90 درصد در مصرف آب بیش از 50 درصد انرژی و 75 درصد آلودگی هوا کاهش می یابد.
اگر تار عنکبوت به کلفتی مغز یک مداد به هم تنیده شود می تواند سنگینی یک هواپیمای بزرگ بوینگ را تحمل کند.
مساحت خلیج فارس تقریبا برابر با مساحت کرمان است خلیج فارس هشت هزار کیلومتر مربع بیشتر نیست.
 

[ سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 42 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دلم تنگه کوچه های باريک خدا است، دلم تنگ صدای پروردگار است خدای خوبم من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی ات نداری ! من خدایی چون تو دارم و تو چون خودت نداری! تو رو از تو گدایی می کنم . خدا رو دوست دارم و میخوام فقط اون عشقم باشه سالها بدنبال گمشده ام میگشتم و حال میدانم او کیست امیدوارم هیچوقت بحال خود رهایم نکند...که بدون او هیچم هیچ.... و من دلم تنگ رحمت است، دلم تنگ لحظه ای فقط لحظه ی توبه و نيايش با خلوص پاک است. خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است اما اگر تو مدارا نکنی و نبخشی مرا خدای دیگر کجاست؟
امکانات وب

دوستای امروز: 6
دوستای دیروز: 113
دوستای هفتمون : 119
دوستای یک ماهمون: 268
کل دوستایی که تا حالا اومدن: 70460
نوشته های یک انسان زمینی: 207
یادگاری دوستان: 190
دوستای زنده: 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت