آینده روشن
برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان





متشكرم ازشما من دختري هستم 22ساله كه حدود 3سال پيش خودارضايي مي كردم واصلا نمي دانستم اين كارچيست وگناه است تااينكه دراينترنت متوجه شدم حرام است وباعث پاره شدن پرده بكارت مي شود مي خواستم بگوييم آيا اگردختري ازروي ناداني گناهي انجام دهد ايادرست است كه به او انگه نانجيبي زدسخن من با پسران است يابابسياري ازدختران که ارتباط جنسي نداشته اندكه از راه مقعد يادهن بوده است وپرده ي دختر آسيبي نديده آيا ان دختر نجيب است بهترنيست مردان به  جای خون شب زفاف به دنبال نجابت واقع دختران باشند تابكارت دختر...

...........................................................................................................................................................

باید بگم در جامعه ای که ما اکنون در آن زندگی می کنیم برخی عقاید را از گذشتگانمان به ارث برده ایم حال خواسته یا نا خاسته  در فرهنگ ما به پاکی دختر بیشتر بها داده اند تا به یک پسر و در تمام دورانها هیچ مردی با دختر نا پاک ازدواج نمیکرد..در جامعه ای که ما اکنون در آن زندگی می کنیم..متاسفانه میبینیم که پسران جامعه ما خیلی از دختر های جامعه ما را به ابتذال میکشانند و زمانی که خود می خواهند ازدواج کنند می خواهند با دختر پاکی که تا حالا با هیچ پسری دوست نبوده است ازدواج کنند..و این نهایت بی انصافی است..اگر پسر یک لحظه فکر کند که این کسی که می خواهد با او رابطه جنسی بر قرار کند ...شاید همین الان یک نفر با خواهر او همبستر شده باشد پس چه توقعی دارد که ...چه حس تفری پیدا می کند...

بله این روزها ازدواج بسیار سخت شده است...و به این راحتی یک جوان نمی تواند ازدواج کند..و متاسفانه ممکن است که به خود ارضایی روی بیاورد..یعنی هر چقدر از خود ارضایی بگوییم کم گفته ایم...یعنی میشه گفت فرد به جایی میرسد که آرزوی مرگ می کند..

اما لذت ترک آن ازتمام لذت های عالم بالاتر است حس زنده بودن و تلاش کردن..حس زیبایی درون و بیرون...

در آخر باید بگم اینجا ایران است و مرد های ایرانی اگر هزاران دختر را به ابتذال کشیده باشند باز دوست دارند که با دختری پاک ازدواج کنند.

............................................................................................................................................................

 

[ چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 

خود ارضایی (بخش اول)

سائقه ی جنسی

نیروی جنسی یکی از سائقه های زیستی است که در ساختار انسان قرار داده شده . این سائقه از ابتدای تولد فعال نیست بلکه در  زمانی خاص با مقدمه ها و محرکهای مختلف فعال می شود تا در اینده نیازی به نام تداوم نسل بشر را بر اورد.

عقل باید حاکم بر این غریزه باشد چرا که این نیروی قوی مانند خواب نیست که کاملا ارضا شود بلکه همان لحظه ای که دست از کار برداشت باز احساس نیاز می کند و اگر غریزه  عقل را در دست بگیرد لحظه ای ذهن را خالی از افکار شهوانی نمی کند و این چنین است که عقل و جسم هر دو دائما خواستار ارضای جنسی می شوند و تمام سائقه های زیستی انسان تحت تاثیر و فرمان نیروی جنسی قرار می گیرد.

 

بلوغ جنسی کودک

بلوغ جنسی کودک از یک سیر طبیعی پیروی می کند که در هر دوره داری شکل های خاصی دارد که هر گونه عدم توجه و مراقبت و همچنین محیط نامساعد موجب بلوغ زودرس شده که باید به موارد زیر توجه کرد:

1.      مراقبتهای ضروری از قبیل جدا ساختن رختخواب و پالایش محیط از هر گونه عوامل تحریک کننده

2.      اگاه نمودن کودک ممیز و نوجوان از موقعیتی که در این دوره با ان مواجه می شود و طرح مسئله تکلیف و مسائل مربوط به ان

 

استمنا نوزادان و کودکان

مطالعات طولی رشد نشان می دهد که خود انگیزی جنسی در دوران شیرخواری و کودکی شایع است. در کودک شیر خوار ممکن است روزانه چند مرتبه نعوذ دست دهد که هنگامی که مثانه از ادرار پر است و تحریک مضیفه شروع می شود و یا هنگام دفع ادرار و یا پس از ادرار روی می دهد . 

قشر مغز کودک قبل از یکسالگی فعالیت قابل توجهای ندارد و تا زمان به کار افتادن غده های امیزشی رویدادهای محیط همانند زمان بلوغ درک و احساس نمی شود. استمنا تکلیف نرسیده ها قاعدتا بدون انزال می باشد . اثر سوئی که بعد از به کار افتادن در زمان بلوغ دارد غیر قابل مقایسه با زمان کودکی است و احتمالا یکی از علل جدا بودن سرنوشت غیر مکلفین در برابر گناه همین است.

خود ارضایی کودک انگیزه جنسی ندارد و محرکهای گوناگون مانند هیجان همبازی هایش ، زد و خورد و تماشای اتش سوزی موجب ان می شود. همزمان با رشد روانی و جسمی کودک رشد جنسی وی نیز پیش می رود و لذت جنسی در وی بوجود می اید.

کودکان همچنانکه رشد می کنند دستگاه تناسلی انها نیط رشد می کند و اگر روزی از اطرافیان می پرسند چشم برای چیست؟ غذا می خوریم کجا می رود؟ روزی هم خواهند پرسید چرا ما ادرار می کنیم ؟ و با این سوال چراهایی در ذهن کودک دور می زند. سوال این است

چگونه باید در باره مسائل جنسی با کودک صحبت کنیم ؟ چند راه به نظر می رسد:

1.      ذهن کودک را با مطرح کردن مسائل جانبی از سوالش دور کرد و پاسخی نداد.

2.      وقتی کودک در خصوص مسائل جنسی سوال کرد با تندی با او برخورد کنیم و به او بفهمانیم که تو هنوز در حد مطرح کردن و فهمیدن این مسائل نیستی.

3.      کودک را کاملا درباره سوالش توجیه کرده و تا وقتی راضی نشده است دست از توضیح برنداریم

4.      پاسخ مختصر و سربسته داده در حدی که کودک دیگر سوالش را ادامه ندهد

 

از راههای فوق اگر راه اول را انتخاب کنیم کودک کاملا متوجه می شود که به او دروغ می گوبیم و از دستش فرار کنیم و اگر راه دوم را انتخاب کنیم موجب سرکوب شدن کودک در خصوص سوال  کردن می شویم و سوال برایش باقی می ماند و در این صورت ممکن از دیگران سوال کنند و جه جوابی بشنوند معلوم نیست و یا اینکه با کودکان همسال خود در قالب باز ی بپرسند و چه بسا موجب شود که در بازی اعضای دیگر ی را لمس و دستکاری کند که عواقب سولی در پی خواهد داشت.

راه سوم خطراتی را در پی خواهد داشت و کودک دچار بلوغ زودرس می شود و فساد جنسی بزرگترین مشکل خانواده ها خواهد بود.

و اما راه چهارم که شیوه صحیح تری می باشد و راه حل مناسبی هست که چند ویژگی مناسب دارد:

1.      کودک با توجه به سن عقلی خود پاسخ مناسب را گرفته و در مرحله بعد و سنین بعدی با پرسشهای عمیقتر و پاسخ های عمیقتری روبرو می شود که در این صورت دچار انحراف نمی شود

2.      چون مطالب مربوط ره مسائل جنسی برای کودک کاملا باز نمی شود تحریکی هم صورت نمی گیرد. ار کودک پاسخ ناقص دریافت می کند در حقیقت او را از تحریکات جنسی دور نگه می داریم و او را دچار بلوغ زودرس نمی کنیم .

3.      نوعا در این روش پاسخ به پرسشهای جنسی کودک با یک نوع احساس شرم و حیا همراه است . کودکان گرچه بی پرده و حتی با اشاره به اعضا تناسلی خو د یا دیگری اقدام به پرسش می کنند اما اگر پدر و مادر با رعایت سن عقلی و  جسمی کودک به او پاسخ دهند و  یک نوع شرم و پروای جنسی را در او ایجاد کنند در سوالات بعدی دیده شده که کودک با احتیاط و دعایت ادب و همراه شرم اقدام به پرسش می کند .

 

بیداری غریزه جنسی کودکان

بیداری غریزه جنسی کودکان به دو صورت عمده می باشد.

1.به صورت کشفی : کودک در سایه برخورد و تماس خویش با منبع لذت ، انرا کشف کرده و تماس و ارتباط را تداوم می بخشد که بعضی عبارتند از :

·         دستکاری الت تناسلی

·         حبس ادرار و مدفوع و در نتیجه احساس خارش و لذت در بدن و در قسمت خاص ان

·         تماس و اصطکاک با یک جسم از طریق مالیدن خود به تشک، دوچرخه ، نرده و...

·         نوازش های نادرست و لمس های نیندیشده ی والدین و دیگران

·         خاراندن محل زخم در اطراف دستگاه تناسلی و یا وجود خارش ها در بدن ناشی از انگل های معدی و کرمهای ریز در حالت دفع

·         شستشوی کودک پس از دفع و دست زدن به الت تناسلی، به صورت عادی و نا خود اگاه

·         موارد دیگری همچون بی توجهی ها در هنگام حمام و لباس های چسبان

 

2.به صورت اموختن: گاهی غریزه در سایه اموختن ها شناخته می شود و این اموختن ممکن است عمدی و یا غیر عمدی باشد.

اموختن عمدی عبارت از ان است که فرد منحرف و الوده انرا به کودک بیاموزد. مخصوصا برخی افراد بالغ در با کودک و در طریق به فساد کشیدن او به چنین فجایعی دست می زنند.

اموختن غیر عمدی می توان به خطا و اشتباه والدین در روابط خود یاد کنیم که گاهی در حضور کودک و به گونه ای بی پروا، و با این تصور که او طفل است و از این امور سر در نمی اورد رفتارهای بد اموزی دارند. انها متوجه نیستند که حتی اگر کودک از این روابط سر درنیاورد جریانی را می بیند و می شنود و چشم او نقش دوربین و همه را ضبط می کند و انچه را که امروز می بیند و می شنود ممکن است برایش نامفهوم باشد ولی روزی با تحریکی و یا جرقه ای در ذهن، برای او مفهوم و معنی پیدا خواهد کرد.

 

[ سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

سلام..من پونه هستم 19 ساله...خود ارضايي رو از وقتي كه 6 سال شايد خيلي كمتر بودم شروع كردم.اين كارو فقط براي لذتش انجام ميدادم...بدون اينكه بدونم اسم اين كارم چيه يا حتي عوارضشو بدونم...تا دوم دبيرستان به همبن حالت گذشت...تا اينكه بعد متوجه پيامداي بدي كه داره شدم..اما زياد جدي نميگرفتم..راستش امروز كه وبلاگ شما رو خوندم اولين باريه كه احساس ميكنم واقعاگرفتار چيز بدي شدم...با خوندن اين وبلاگ تصميم ترك گرفتم ولي يه چيز ارادمو ضعيف ميكنه اينكه بعد اين همه سال ميشه با تركش جلو عوارضش روگرفت؟من تقريبا 13 سال رو خود ارضايي كردم...چه جوري ميتونم اميد داشته باشم كه عوارض اين 13 سال از بين بره.اين موضوع واقعا ارادموضعيف ميكنه .راستش من هيچ رابطه جنسي با كسي نداشتم...حتي يه دوستي  ساده هم نداشتم...آخرين فيلم مبتذل رو 4 سال پيش ديدم...با اين وجود حداقل روزي يكبار به س ک س فكر ميكنم...يه جورايي احساس ميكنم نميتونم ترك كنم..من حتي با خوندن مطالب علمي و كتابهايي كه راجع به رابطه زناشويي نوشته شده هم احساس س.. ك ..س.. ي.. شدن مياد سراغم..با اين همه هيجان من يعني ميشه ترك كنم؟..سوال ديگه اي كه دوست داشتم جوابشوبدونم اينه كه تصور سكس به تنهاييو ارضا شدن با تخيل وفكر بدون لمس بدن ضرر داره؟و ممكنه ضعف جسماني من به خاطر خود ارضاييم در طول اينه سالها باشه؟

خیلی ها این عقیده را دارند که خود ارضایی فقط در پسر ها وجود داره اما خوب در دخترها خود ارضایی به مراتب خیلی بد تر از یه پسر میتونه خودیش را نشون بده...چون دختر به دلیل عادت ماهانه اغلب دچار کمود آهن میشوند و با این کار انرژی بسیاری از بدن اونها خارج میشه...و این کار اگر مداوم ادامه داشته باشه میتونه ضربات خیلی سنگینی به فرد وارد کنه...فرد در هر حالتی که باشه باید این کار را کنار بذاره....میتونم بگم تمام این کار با فکر شروع میشه یعنی اگر یه کم فکر آدم از مسیر واقعی خارج شود انسان سریعا به این کار تمایل پیدا میکنه...این که یک سال یا سالهای زیادی این کار را انجام میدادی مهم نیست مهم این هست که تو باید از همین الان ترک کنی...اول باید از سالم بودن پرده بکارت خود مطمئن شوی و حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنی....میدونم خیلی از ماها خجالت میکشم که به دکتر مراجعه کنیم اما باور کنید برای یه دکتر خیلی عادی هست و به راحتی میتونه کمکتون کنه......

مساله دیگه ای که وجود داره این هست که توی این مدتی که خود ارضایی میکردید بدن دچار کمبود شدید انواع ویتامینها و املاح بدن شده که باز هم باید به یک متخصص تغذیه.. مراجعه کنید تا با یک برنامه ریزی خوب بتونید بدن را به حالت اولیه خودش برسانید..

شاید 50% این کار دست خودمان باد اما باور کنید علم پزشکی به راحتی می تواند شما را درمان کند.....

هیچ وقت ناراحت نباشید و به آینده امیدوار باشید..از خدا کمک بخواهید مطمئن باشید اگر قصد پاک شدن داشته باشید حتما موفق میشوید.......

 

یا علی

[ یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

سوال یکی از دوستان این هست

ایا با ترک خود ارضایی علائم ان باقی می ماند؟

 

اثرات روحی روانی این عادت یکی ازخصیصه های مشترک همه کسانی است که به این عادت دچار هستن . اما از بین رفتن یا کم شدن این عارضه برای همه یکسان نیست. بسته به شدت عمل وشرایط و شخصیت فرد تفاوت میکنه. من خودم به شخصه پس از سه ماه کم کم احساس میکردم به یه آرامش روحی رسیدم. اما نکته قوی و مهم مسئله اینه که برای کسی که "برای همیشه "از شر این عادت خلاص بشه اثرات روحی "برای همیشه "از بین میره. من معتقدم خودارضایی برای همیشه باید ترک بشه . این حرف رو که خودارضایی اگه کم باشه اشکال نداره رو به هیچ وجه قبول ندارم.

 

 

منشا همه بیماریها در فکر است>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>           ژوزف مورفی

 

ضمیر باطن شما سازنده بدن شماست و میتواند شما را درمان کند.>>>>>>>>>>     ژوزف مورفی

 

 

 

 

 

 

 

 

هر کس از قدرت انتخاب برخوردار است پس سلامتی و شادی را انتخاب کند.>>>         ژوزف مورفی

 

 

 

برای شروع باید باور داشته باشی که میتوانی سپس با اشتیاق شروع کنی.>>>          مارک فیشر

 

 

[ پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 

 

اگر در ترک هستید و حال خوبی ندارید  طوری که بدنتون درد میکنه و از شدت شهوت (که عاملش تنها اعتیاد شدید و عادت شدنش هست ) به خود میپیچید  مقاومت کنید چون حتما موفق میشید . بهترین دارو برای این حالت تلقین های مثبت هست در مقابل هر نمی توانم یک میتوانم بیارید و احساس اراده را در خودمون تقویت کنید.

 

*تکرارهای خسته کننده

اگر که عامل تحریکتون عکس و فیلم وداستان های مستهجن باشه مقاومت سخت میشه . این حالت خیلی بدی هست چون تمام فکر غرق در شهوت هست و حالت بدن تماما متوجه این عمل هست و گاهی مقاومت کردن امکان پذیر نیست و برای بدن ضرر داره چرا لقمه را دور گردن بپیچونیم

نگاه کردن به عوامل محرک و توجه به انها را برابر خود ارضایی بدونیم این فکر اشتباهی هست که ببینیم و بعد مقاومت کنیم .

 

*چه کنیم ؟؟؟

 

قوت بازوی پرهیز به خوبان مفروش           

        که در این خیل حصاری به سواری گیرند

 

به نیروی ایمان و تقوا در مقابل عوامل زمینه ساز گناهان میشه تکیه کرد مگر در مورد گناهان مربوط به این غریزه  از جمله خود ارضایی

و تا زمان ازدواج( که بهتره تا اون موقع این عادت را ترک کنیم) نیروی تقوا و ایمان هرگز یک ضامن کافی در برابر تحریکات این غریزه نیست

پس برای ترک خود ارضایی باید عوامل تحریک را ترک کنیم و به خودمون مغرور نشیم با این کار می تونیم خودمون را محک بزنیم و در کنار ترک از  خود سازی و تقوی غافل نشیم که  خیلی اثر گذاره چون میتونه جایگزین خوبی باشه برای خالی کردن افکار پوچ و حیوانی

به نظرتون برای اینکه افکار شیطانی را از ذهنمون پاک کنیم  چکار کنیم و چطوری جایگزینی براش بگذاریم و چه جایگزینی؟؟؟   


 

[ چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 

مشکل ما نه گفتنه

 

تصمیم میگیریم ترک کنیم...بعد وقتی از خونه میریم بیرون با نهایت بی شرمی به اندام جنس مخالف خیره میشیم

راحت طلب  و لذت جو هستیم!!! بعدش هم توقع داریم ترک کنیم..بعدش هم دیگران و مقصر میدونیم و افسرده میشیم

فکر میکنین ترک کردن  به همین راحتیه؟ کسی که میخواد ترک کنه باید هر روزش مثل روزی که تصمیم به ترک کردن گرفته به همون شکل پشیمون باشه

بالاخره ریشه شهوت از کجا میاد؟؟ با دیدن و فکر کردن شروع میشه.کسی که قراره ترک کنه دیگه چرا میبینه!!!

حتی تصورشم نکنین که روز بروز عامل تحریک کمتر میشه و شما خوب میشین و خودتون و  به دست روزگار بسپرین...این حماقته

عامل تحریک روز بروز بیشتر میشه...کسی که تصمیم داره ترک کنه باید اونقدر مقاوم و محکم باشه (چه از نظر روحی و چه جسمی) که خودشو ول نکنه تا هرچی میخواد بشه بشه...

مشکل ما نه گفتنه...نه گفتن واسمون سخت شده..ارده ما وقتی تحریک میشیم واسه چی باید صلب بشه...

شما وقتی یبار بهش نه بگین مطمئن باشین نه گفتن برای دفعات بعد راحت تر میشه..چون دیگه میدونین راهی که دارین میرین درسته..سختیش دفعه اوله...

دلیل اینکه نتونستیم تا الان ترک کنیم واسه اینه که نتونستیم نه بگیم.ترسیدیم لذتمون کم بشه.

اگه واقعا تصمیم گرفتین ترک کنین کافیه یبار محکم جلوش به ایستید.اینطوری لا اقل به خودتون ثابت میکنین که ارادشو دارین اما دلتون نمیخواد یکم از لذتتون بزنید!

 


 

 

 

[ چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

نتظار یعنی خواب نداری  ُذهنت مشغول است  ُ میخوانی اش  ُدعایش میکنی ُ بیدار می مانی نکند وقتی که می اید خواب باشی ُ انتظار یعنی زمان چه کند پیش میرود ُانتظار یعنی هیچکس نیست دلت راببرد الا او !! انتظار یعنی سکوت ُ به دور دست ها چشم دوختن ُ یعنی دلهره داشتن  ُدعا کردن ُنذر دادن ُ انتظار یعنی...  وای اگر نیاید چه خاکی بر سرم بریزم  ُ انتظار یعنی..... 

[ چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

روزی رییس یک شرکت بزرگ به دلیل یک مشکل اساسی در رابطه با یکی از کامپیوترهای اصلی مجبور شد با منزل یکی از کارمندانش تماس بگیرد.
بنابراین، شماره منزل او را گرفت.

کودکی به تلفن جواب داد و نجوا کنان گفت: «سلام»

رییس پرسید: «بابا خونس؟»

صدای کوچک نجواکنان گفت: «بله»

ـ می تونم با او صحبت کنم؟

کودکی خیلی آهسته گفت: «نه»

رییس که خیلی متعجب شده بود و می خواست هر چه سریع تر با یک بزرگسال صحبت
کند، گفت: «مامانت اونجاس؟»

ـ بله

ـ می تونم با او صحبت کنم؟

دوباره صدای کوچک گفت: «نه»

رییس به امید این که شخص دیگری در آنجا باشد که او بتواند حداقل یک پیغام
بگذارد پرسید: « آیا کس دیگری آنجا هست؟»
کودک زمزمه کنان پاسخ داد: «بله، یک پلیس»
رییس که گیج و حیران مانده بود که یک پلیس در منزل کارمندش چه می کند،
پرسید: «آیا می تونم با پلیس صحبت کنم؟»
کودک خیلی آهسته پاسخ داد: «نه، او مشغول است؟»
ـ مشغول چه کاری است؟
کودک همان طور آهسته باز جواب داد: «مشغول صحبت با مامان و بابا و آتش نشان.»
رییس که نگران شده بود و حتی نگرانی اش با شنیدن صدای هلی کوپتری از آن طرف گوشی به دلشوره تبدیل شده بود پرسید: «این چه صدایی است؟»
صدای ظریف و آهسته کودک پاسخ گفت: «یک هلی کوپتر»
رییس بسیار آشفته و نگران پرسید: «آنجا چه خبر است؟»
کودک با همان صدای بسیار آهسته که حالا ترس آمیخته به احترامی در آن موج می زد پاسخ داد: «گروه جست و جو همین الان از هلی کوپتر پیاده شدند.»
رییس که زنگ خطر در گوشش به صدا درآمده بود، نگران و حتی کمی لرزان پرسید: «آنها دنبال چی می گردند؟»
کودک که همچنان با صدایی بسیار آهسته و نجواکنان صحبت می کرد با خنده ریزی پاسخ داد: «من».

[ چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

از این مطلب خوشم اومد گذاشتمیش.................................................................

اگر کریستوفر کلمب ازدواج کرده بود٬ ممکن بود هیچگاه قاره امریکا را کشف نکند٬چون بجای برنامه ریزی و تمرکز در مورد یک چنین سفر ماجراجویانه ای٬ باید وقتش را به جواب دادن به همسرش٬ در مورد سوالات زير می گذراند:

- کجا داری میری؟
- با کی داری می ری؟
- واسه چی می ری؟
- چطوری می ری؟
- کشف؟
- برای کشف چی می ری؟
- چرا فقط تو می ری؟
- تا تو برگردی من چیکار کنم؟!
- می تونم منم باهات بیام؟!
- راستشو بگو توی کشتی زن هم دارین؟
- بده لیستو ببینم!
- حالا کِی برمی گردی؟
- واسم چی میاری؟
- تو عمداً این برنامه رو بدون من ریختی٬ اینطور نیست؟!
- جواب منو بده؟
- منظورت از این نقشه چیه؟
- نکنه می خوای با کسی در بری؟
- چطور ازت خبر داشته باشم؟
- چه می دونم تا اونجا چه غلطی می کنی؟
- راستی گفتی توی کشتی زن هم دارین؟!
- من اصلا نمی فهمم این کشف درباره چیه؟
- مگه غیر از تو آدم پیدا نمی شه؟
- تو همیشه اینجوری رفتار می کنی!
- خودتو واسه خود شیرینی می ندازی جلو؟!
- من هنوز نمی فهمم٬ مگه چیز دیگه ایی هم برای کشف کردن مونده!
- چرا قلب شکسته ی منو کشف نمی کنی؟
- اصلا من می خوام باهات بیام!
- فقط باید یه ماه صبر کنی تا مامانم اینا از مسافرت بیان!
- واسه چی؟؟ خوب دوست دارم اونا هم باهامون بیان!
- آخه مامانم اینا تا حالا جایی رو کشف نکردن!
- خفه خون بگیر!!!! تو به عنوان داماد وظیفته!
- راستی گفتی تو کشتی زن هم دارین؟
[ چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]
[ سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

تنهایی،شهوت،نگاه،صدا، سکوت ، سقوط ، فریاد ، پرواز ، فردا ، مسافر ، قصد ، همسفر 

این ها واژه هایی هستند که شاید در نگاه اول هیچ معنا و مفهومی رو براتون نداشته باشند اما کمی آرام تر و با دقت تر اون رو بخونید خودتون متوجه میشین که بین این کلمات زنجیری وجود داره که هر یک را به دیگری گره میزند و معنای عمیقی رو در اعماق قلبت ایجاد میکند.

تو وجود داری ، ابتدا تو نبودی ولی الان تو هستی. خودت رو حس کن . مطمئنم که تا الان حتی برای یک بار هم خودت رو احساس نکردی.

وقتی توی خیابون راه میری به همه نگاه میکنی خیلی ها بی توجه از کنارت رد میشن خیلی های دیگه فقط یه نگاهی گذارا بهت میکنند . هیچ کدومشون رو تا به حال ندیدی . هر روز که بیرون میای آدمای جدیدی رو میبینی. این همه آدم با تفکر های مختلف . هر کسی خودش رو بهتر دیگری میدونه و اگه بهش بگی که(( حاضری تمام اخلاق و خصوصیات فرد دیگری رو داشته باشی؟)) قبول نمیکنه . به عبارتی اگه بهش بگی ( من شخصیتی ات ) را میخوای با دیگری عوض کنی؟، قبول نمیکنه.

مهم خود تو هستی با افکاری که داری مهم اینه که وقتی تو توی خیابون راه میری به چی فکر میکنی چه جوری رفتار میکنی

تنها یک نفر هست که تو رو کامل میشناسه و با تمام خصوصیاتت آشناست و تو رو با همه ی خوبی ها و بدی هایی که داری ، دوست داره . تنها اون میدونه که چه استعدادهایی داری و تنها کسی هم که میتونه کمکت کنه اون هستش.

من تنهام ، تو تنهایی و همه ی ماها که اینجا هستیم تنهاییم . اصلا انسان موجودی تنهاست و هرچقدر هم اطرافش شلوغ باشه باز احساس تنهایی میکنه.

امروز وقتی دیدم که چقدر همسفرهای این وبلاگ هوای همدیگر رو دارن واقعا خوشحال شدم  و در پوست خودم نمیگنجیدم

زندگی انسان خیلی خیلی کوتاه هست اگه برگردی و به گذشته ات یه نگاه کوچیک بیاندازی میبینی که چقدر زود دیر میشود وچقدر زود به این سن رسیدی ، عین یه چشم به هم زدن تمام روزهای خوب و بدی که داشتی گذشت

زندگی آدما کلا سریع میگذره . این خاصیت روزگار هست  که ما رو با خوشی ها و گرفتاری های خودش درگیر میکنه و ما اصلا متوجه ی گذر زمان نیستم. ثانیه های که یکی پس از دیگری میگذرند و به لحظه ای که ما اصلا انتظارش رو نداریم نزدیک و نزدیک تر میشن و تو هنوزبا خودت و روزگار دست و پنجه نرم میکنی. جوری زندگی میکنی که انگار برای همیشه و جاویدان میخواهی اینجا زندگی کنی.

خیلی زود فراموش میکنی که اینجا نیومدی که بمونی ، اومدی که بری! تو تنها مهمان هستی پس چرا مانند صاحب خانه رفتار میکنی!؟

بابا  از این روزگار با تمام خوشی ها و بدی هایی که داره برای یک بارهم که شده دل بکن . برای یک بار هم که شده برای خودت زندگی کن. خودت رو آزاد کن . چرا همش خودت رو پشت اون ماسک لعنتی غایم کردی!؟

درسته انسان موجودی تنهاست ولی در عین حال موجودی اجتماعی هست وبرای اینکه بتونه راحت تر زندگی بکنه ، تصمیم بگیره ، راه درست رو انتخاب کنه و اگه یه موقع در زندگیش زمین خود، بتونه دوباره روی پاهای خودش بایسته باید با دیگران تعامل داشته باشه.

اولین و آخرین کسی که میتونه به ما انسانها کمک بکنه خداست . اما بعضی از افراد از این موضوع برداشت اشتباهی میکنند و پیش خودشون میگن (( پس ما تو زندگیمون جز خدا احتیاجی به هیچ کس دیگه ای نداریم)) درصورتی که خدا مارا به تعامل با دیگران سفرش کرده است.

حضرت موسی (ع) مریض بود و مدتی بود که در بستر بیماری بود تا اینکه فرشته ی وحی نازل شد و دلیل اینکه چرا به پیش طبیب نمیرود را پرسید.

حضرت موسی (ع) پاسخ داد که : من منتظر هستم تا خدا درمانم کند .

و خدا به فرشته وحی اینچنین فرمود که به او بگوید که : تا نرود به پیش طبیب علاجش نمیکند.

پس ما نیز اگر مریضیم و اگر گرفتار هستیم نباید یک جا بنشینیم و منتظر باشیم که معجزه ای رخ دهد و ما را از مریضی یا گرفتاری که داریم رها کند بلکه باید تلاش کنیم و دست یاری به سوی دیگران دراز کنیم تا بتونیم به هر خواسته ونیازی که داریم برسیم.

آخرین کلام اینکه بعضی راه ها وجود دارند که اگر بخواهیم سالم به انتهایش برسیم نیاز به یک همسفر خوب و نیاز به یک هادی خوب داریم که هم مایه ی دلگرمی ما باشد و هم اینکه مارا تا انتهای مسیر همراهی کند و نگذارد که ما در کور راهه های مسیر گم شویم.

این وبلاگ این فرصت را برای همه ی ما به وجود آورده که تنها نباشیم وبا دوستان و همسفرهای خوبی که داریم انشاالله این مسیر پر پیچ و خم  را به سلامت  طی کنیم.

بعضی وقت ها فرصت های از دست رفته باز نمیگردند پس این فرصت را از دست ندهید.

یاعلی 

 

 

[ دو شنبه 11 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

دو نفري كه شرم و حياء را از دست داده و از عالم انسانيت سقوط كرده و در نتيجه انحراف جنسي در جلو چشم چهار مرد با تقوي با هم جمع شوند جز جرثمه فساد چيز ديگري نيستند و اگر زنده بمانند جامعه اي را آلوده و منحرف و يا به شكلي مانند خود خواهند ساخت چنان كه در قوم لوط در ابتدا شيطان يك نفر را به اين گناه آلوده ساخت سپس آن بدبخت ديگران را به اين گناه وادار كرد تا جائي كه در برابر چشم يك ديگر مردان با مردان و زنان با زنان جمع مي شدند و نيز كسي كه پس از چنين گناهي بزرگ از كار خود پشيمان نشود و توبه نكند كفر و انكارش به خدا و سراي آخرت آشكار مي شود و بالجمله چنين شخصي جز كشتن و سوختن او چاره ديگري نيست و نيز گوئيم :

براي اين كه اين گناه بزرگ در ميان مسلمانان شايع نگردد كه در اثر اشاعه اهميت و قبح آن از نظرها محو گردد در دين مبين اسلام با اينكه براي اثبات هر موضوعي گواهي دو مرد عادل كافي است اما در موضوع اثبات زنا و لواط به گواهي دو نفر يا سه نفر ثابت نمي شود بلكه بر آنها جايز نيست گواهي دادن و اگر گواهي دادند بر آنها حد قذف ( نسبت زنا يا لواط به مسلمان دادن ) جاري مي شود. بلي اگر چهار مرد عدل با چشم خود دخول يا تفخيذ را ببينند مي توانند گواهي دهند و به گواهي آنها ثابت مي شود و حد فاعل و مفعول جاري مي گردد به شرط اين كه پيش از گواهي از كردار خود پشيمان و تاديب نشوند وگرنه حد ساقط مي گردد.

و اما اقرار به اين كه در شرع اسلام هر انسان بالغ عاقل از روي اختيار و عمد به موضوعي كه به زيان او است اگر يك مرتبه اقرار و اعتراف صريح كند ثابت مي شود اما د موضوع زنا و لواط  تا سه مرتبه هم ثابت نميشود مگر اين كه چهار مرتبه تكرار كند و احتمال مزاح يا بيماري رواني يا چيز ديگر داده نشود. اين سخت گيري براي آن است كه از اقرار دست بردارد و حد بر او جاري نشود و دانسته شود كه اين گناه آنقدر بزرگ و مبغوض است كه هيچ مسلماني به آن آلوده نمي گردد و اهميت آن باقي بماند.

از اين بيان دانسته مي شود سر كراهت اقرار. توضيح مطلب آن كه اگر مسلماني به گناه زنا يا لواط آلوده شد فاش كردن كردار نارواي خود و اقرار به آن مكروه است هر چند اگر نزد حاكم شرع چهار مرتبه اقرار كند و حد براي او جاري شود عذاب آخرتي قطعا ندارد و خداوند عادل جمع نخواهد فرمود بين عقوبت دنيوي و عذاب اخروي و گنه كار پس اجرا حد بر او قطعا از آن گناه پاك شده است اما بهتر آن است كه سر خود را فاش نكند و تنها با پروردگار اين راز را در ميان گذارد و از در توبه و تضرع به سوي او در آيد و به راستي از كردار خود پشيمان و از شر مساري نزد پروردگار سوخته و گداخته و نالان باشد اميد است كه خداوند به ناله هاي او ترحم فرموده و از آن آلودگي پاكش فرمايد و البته بايد تا آخر عمر بين خوف و رجاء باشد يعني هم از عقوبت آخرت بترسد و هم اميد به فضل و كرم الهي داشته باشد و به عبارت ديگر نه مغرور و بي درد و بي باكي باشد به مانند اين كه اينكه كاري نكرده و گناه خود را كوچك شمرده و خود را پاك پنداشته باشد و نه ياس و نا اميدي او را بگيرد و خيال كند گناه او بزرگتر از آن است كه آمرزيده شود و از اين روي خدا را نخواند و از او طلب آمرزش نكند و بزرگترين گناه همان نااميدي از رحمت و رحمان بودن خداست. پس عزيزان توبه كنيد كه خداوند سخت مهربان است.

شريعت هاي آسماني متفقا با اين خوي نكوهيده به مبارزه پرداخته اند زيرا اساس بقاء اجتماع تناسل است و لواط مانع از آن است و در نتيجه اين عمل منكر اجتماع را در معرض فساد و زوال قرار مي دهد به علاوه ارتكاب اين عمل موجب مي شود كه روح مردانگي كودك از ميان برود و سر انجام از قيام به وظائف حياتي و اجتماعي كه مستلزم داشتن روخ مردانگي حقيقي است عاجز ماند و صدمه اي عظيم از اين راه متوجه اجتماع شود زيرا براي آنكه تناسل براساس صحيح انجام شود لازم است كه مرد وزن در جهت رجوليت و انوثيت كامل و صحيح باشند و لواط يا نسل را از ميان مي برد و يا آن را ضعيف مي سازد.    

 

 

[ دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

 پرده بکارت (پرده بکارت) یک غشا نازک ، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن ، و چیزی که بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود کرده است. اینکه موجودیت و مفهوم پرده بکارت چیست یکی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است. اگرچه که بنظر نمیرسد این بخش وظیفه خاصی داشته باشد، و چیز مشهود اینستکه بافت پرده تنها باقی مانده از پروسه رشد و شکل گیری واژن باشد.از نظر روان شناسی بنظر می آید که این بخش باعث می شود که جرم و چرک نتوانند وارد سطح داخلی واژن گردند. حتی می توان گفت که در بچه ها و اطفال ، پرده میتونه تا حدی یک نقش محافظتی رو در برابر وارد شدن اشیا بداخل واژن رو بازی نماید. در بعضی مواقع مشاهده میزان آسیب به پرده میتونه دلیل بر وجود رابطه نامشروع و یا حتی دال بر مورد آزار واذیت قرار گرفتن نیز تلقی گردد. در طول تاریخ فرهنگهای بسیاری رو می توان دید که دراونها داشتن روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، غیر قانونی می باشد. در این فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسی برای فرد تلقی میگردد. ارتباط یاد شده امروزه دلیل برخورد بین فرهنگ و روان گردیده است.
اما از نظرعلمی مفهوم دست نخورده بودن پرده بیشتر به یک افسانه غیر واقعی می ماند. دلیل آن هم این است که پرده دارای انواع گوناگونی از نظر شکل ، ضخامت و اندازه می باشد. حتی ازانواع آن میتوان به نوع حلقوی آن اشاره کرد که پرده تمامی ورودی داخل واژن را مسدود میکند و تنها یک سوراخ در میان آن قرار دارد. یا میتوان به پرده جداره دار اشاره کرد که دارای شکافهای باریکی در قسمت مرکز به پایین آن میباشد. اکثر پرده ها تمامی بخش ورودی واژن را پوشش نمیدهند و همواره دارای منافذی برای خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهیانه هستند.اما در بعضی موارد نادر پرده می تواند قطور باشد و یا بدون سوراخ بوده و یا تمامی بخش ورودی واژن را پوشش دهد. اینگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قائدگی و یا نفوذ آلت جنسی مرد در زمان آمیزش جنسی و یاهر چیزی که بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد. در اینصورت در زمان سیکل ماهیانه خونریزی صورت نخواهد گرفت و نتیجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود که این خون میتواند به سمت رحم حرکت کرده و موجبات دردسر را برای فرد فراهم آورد. اگرچه که پزشکان این مانع را با یک جراحی ساده و ایجاد شکاف برطرف خواهند کرد.

از آنجا که پرده بکارت میتواند دارای اشکال مختلف باشد ، باید دریافت که بازبینی آن نمیتواند دلیلی محکمی برای اثبات این مورد باشد که فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست میتواند برای افرادی هم که پرده آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ، خودارضایی ، استفاده از تامپسون ، کشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشکی و غیره باشد نیز بیجهت منظور گردد و آنها را دچار دردسر گرداند. حتی بسیاری از مدارک از این حکایت میکند که پاردگی پرده در اثر کشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیک و یا اسب سواری نیز شایع است. حتی گونه ای پرده نیز وجود دارد که بسیار انعطاف پذیر بوده و در اثز ورود آلت جنسی یا جسم خارچی به واژن ، آن بکناری زده خواهد شد و ممانعتی ایجاد نخواهد کرد. در ادامه باید یاد آور شد که پارگی پرده ممکن است با مقداری درد و مدتی خونریزی همراه باشد ولی موارد بسیاری نیز وجود دارد که پرده بدون درد و خونریزی پاره گردیده است.

Hymen یا همان پرده بکارت غشایی ا ست که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند
. Hymen لغتی یونانی ست به معنای پوست یا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان
God Hymen وام گرفته شده. یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای که قلب را احاطه می کند(پریکارد)، استفاده می کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد .

در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور کلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد. لایه باریک بافتی که در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بکارت را به وجود می آورد. در صورتیکه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور کامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند .

بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیکه اینطور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد .
انداممان را چقدر می شناسیم؟

بسیار مهم است که بدانید بدنتان به چه شکلی است. البته در مورد شکل یا رنگ اندام جنسی تان نگران نباشید. بعضی ها تیره اند، بعضی روشن، بعضی کوچکند، بعضی بزرگ. اما غیر عادی نیستند. در نظر داشته باشید که هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.اندازه و شکل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. انواع رایج پرده بکارت عبارتند از :

حلقوی: در این نوع، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند .

ارتجاعی: پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلی مرد، پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد .

دو سوراخی یا تیغه ای: پرده ای که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد .

غربالی (سوراخ سوراخ): این پرده به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است .

در صورتی که پرده حلقوی باشد حتی پس از انجام رابطه جنسی معمولا هیچگونه پارگی و یا خونریزی وجود ندارد و اینگونه خانمها تا زمانی که زایمان طبیعی نداشته باشند پرده آنها همچنان بکر باقی میماند و در هنگام زایمان پاره میشود که در این صورت اون خانم بینوا هم باید درد زایمان رو تحمل کنه و هم درد پارگی پرده بکارت رو !

بعضی ها مادرزاد پرده بکارت ندارند، بعضی دیگر پرده بکارتشان بدون سوراخ است، درحالیکه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی که زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت .

پرده بدون سوراخ یا بسته چیست؟ پرده ای که تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود .
چرا بعضی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتیکه زن در هنگام س ک س، آرام و بدون تنش بوده ، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت .

بعضی مردها ادعا می کنند که می توانند در حین س ک س تشخیص بدهند زن قبلا س ک س داشته یا نه، چنین نیست. تنها چیزی که مردان می توانند حس کنند، مضطرب و نگران بودن زن است که به همین دلیل خودشان را منقبض کرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید .

از آنجائیکه در نظر مردم پرده بکارت، پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام س ک س فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیکه، اگر زن هنگام س ک س آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست .

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت :

رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است .

عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود .

زنان بهتر است قبل از نزدیکی، نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه به دلیل آگاهی از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند. زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد .

در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود .

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود .

ورزشهایی مانند سوارکاری، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط کرده و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود .

 

برگرفته از سایت چهل گیس

[ دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دلم تنگه کوچه های باريک خدا است، دلم تنگ صدای پروردگار است خدای خوبم من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی ات نداری ! من خدایی چون تو دارم و تو چون خودت نداری! تو رو از تو گدایی می کنم . خدا رو دوست دارم و میخوام فقط اون عشقم باشه سالها بدنبال گمشده ام میگشتم و حال میدانم او کیست امیدوارم هیچوقت بحال خود رهایم نکند...که بدون او هیچم هیچ.... و من دلم تنگ رحمت است، دلم تنگ لحظه ای فقط لحظه ی توبه و نيايش با خلوص پاک است. خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است اما اگر تو مدارا نکنی و نبخشی مرا خدای دیگر کجاست؟
امکانات وب

دوستای امروز: 4
دوستای دیروز: 113
دوستای هفتمون : 117
دوستای یک ماهمون: 266
کل دوستایی که تا حالا اومدن: 70458
نوشته های یک انسان زمینی: 207
یادگاری دوستان: 190
دوستای زنده: 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت