آینده روشن
برای تازه شدن هیچ وقت دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان







 

سه نكته‌ي مهم مشترك براي تخفيف و درمان ميان همه‌ي امراض و عادات وجود دارد:
 

• در درمان هر بيماري يا ترك هر عادت، مهم‌ترين قسمت عزم و اراده‌ي فرد براي درمان و ترك عادت است.
• عدم يأس و نااميدي براي ترك و ايمان به علاج آن.
• در نظر گرفتن زمان براي ترك و درمان.
1. نخستين گام براي درمان استمناء، اعتقاد و ايمان به درمان‏پذيري آن و دوري از يأس و نااميدي است. اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هرگونه تغيير و دگرگوني نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به كارگيري دقيق دستورها است. از همه اينها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كليدي و محوري را ايفا مي‏كند. درمان و چاره جويي بايد منطبق با خواست فرد باشد؛ زيرا تا وقتي كه او نخواهد، مي‏توان با قاطعيت گفت كه درمان نخواهد شد.
بنابر اين بيمار اگر بخواهد، مي‏تواند بر بيماري اش غلبه كند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عين حقيقت است.
2. تلاش براي تقويت اراده از گام‏هاي مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعيف شود؛ ولي هيچ گاه از بين نمي‏رود. نشانه اينكه هنوز اراده باقي است، اين است كه شخص اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطي انجام نمي‏دهد. براي تقويت اراده، راه‏هاي زيادي پيشنهاد شده كه از جمله آنها تلقين به خود است. اراده همچون نهالي است كه بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفايي و ثمردهي برسد.
ويكتور پوشه – روان شناسِ فرانسوي – مي‏گويد: افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبي قادرم اين اعتیاد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.
پل ژاگو بر آن است كه: تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است.
3. سعي شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
4. از پوشيدن لباس‏هاي تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5. از نگاه كردن به مناظر، فيلم‏ها و تصاوير تحريك كننده، خودداري شود
6. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي‏هاي تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور، دوري شود.
7. از خوردن مواد غذايي محرك، مانند خرما، پياز، مرچ، تخم‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهاي چرب – اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا شود.
8. قبل از خواب مثانه تخليه شود.
9. از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز شود.
10. از دست ‏ورزي با اندام جنسي، بايد اجتناب نمود و در هيچ شرايطي، نبايد دست‏ ورزي كرد
11. هرگز نبايد به رو خوابيد.
12. به منظور تخليه انرژي – زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.
13. براي اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر كند.
14. سعی کنید کمتر در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران باشید. هرگاه مورد هجوم افكار جنسي واقع شدید، بايد بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر ديگران خارج شود و خود را به كاري سرگرم كند. در اين زمينه گفت و گو با دوستان، مشاركت در برنامه های جمعي بسيار مفيد است. تلقين به شخص كمك مي‌كند تا اراده‌ي خود را تقويت كند و به خود بگويد كه مي‌تواند استمنا را كنار بگذارد.
15. منحرف كردن فكر بسوی دیگری در صورتي كه تحريكي براي استمناء اتفاق افتاد.
16. دوري از خيال‌پردازي و سرگرم بودن به كارهاي مفيد مانند مطالعه، ورزش و …
17. تنهايي، كليد اقدام به استمنا است. لزا تنها نمانید.
18. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
19. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
20. هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
21. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.
22. به خدا توکل کنيد.
23. قاطعانه براي ترک این عمل تصميم بگيريد. (اگر قبلاً نيز تصميم به ترک جلق گرفته باشيد اما موفق نشده باشيد، اراده شما تا حدي ضعيف شده است. در اين صورت بايد به خود تلقين کنيد که اراده قوي اي داريد. براي اين کار موفقيت هاي خود در زندگي را در ذهن مرور کنيد و مرتب به خود بگوييد که من بسيار پر اراده هستم و تصميم به هر کاري که بگيرم، آن کار را انجام خواهم داد)
24. از رفت و آمد با کساني که شما را مستقيم و غير مستقيم به جلق دعوت مي کنند، دوري کنيد و رابطه خود را با دوستان جلقي تان تا حد ممکن کم کنيد.
25. از صحبت کردن در مورد مسايل شهوت انگيز دوري کنيد.
26. از بودن در مکان هاي تنها خودداري کنيد و وقتي به حمام و دستشويي مي رويد، در را قفل نکنيد. بعد از شستشو حمام را سريع ترک کنيد.
27. از نگاه کردن به بدن عريان خود نيز اجتناب کنيد.
28. سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.
29. روزه گرفتن دو روز در هفته براي کم کردن حس شهوت جويي شما بسيار مفيد است. اگر قادر به روزه گرفتن نيستيد، غذاي خود را به حداقل برسانيد و وعده غذايي ظهر را نخوريد. سعي کنيد به هنگام خواب شکم شما بيش از حد معمول پر نباشد.
30. شبها قبل از خواب مطالعه کنيد و با لباس کامل بخوابيد و بعد از بيدار شدن سريع رختخواب را ترک نماييد. همچنين هرگز به رو نخوابيد.
31. سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
32. از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
33. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
34. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید.
35. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
36. یاد مرگ انسان ساز است .
37. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
38. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
39. مضرات این عمل را بیاد داشته باش.
40. این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.
منبع:www.coo.ir
 
[ چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

وقتی آفتاب با طلوع زیبایش روز را برای ما آغاز می کند..زمان از همان لحظه شروع می شود تا تو بتوانی یک روز دیگر را سپری کنی و به تمام آرزوهایت دست پیدا کنی...اما ممکن است اتفاقاتی در سر راه تو باشد که رسیدن به آن کار را برای تو قدری سخت کند..اما باید روز را از جایی آغاز کرد..و اولین چیزی که برای رسیدن به آن باید به آن فکر کرد اعتماد به نفس می باشد باور کنید تمان کاری که ما در زندگی انجام می دهیم همگی وابسته به اعتماد به نفس ما می باشد.و اگر این حس نتواند به پیروزی دست پیدا کند انسان قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد...حتی راه رفتن...و اولین چیزی که انسان به آن احتیاج دارد یک بدن سالم و قوی برای رسیدن به آرزوها است..اگر حتی کمی احساس خستگی به خود راه دهید ممکن است احساس منفی در شما خودش را نشان دهد آن وقت دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیستید..تمام حسی که انسان از پوچ بودن خودش حس می کند ناشی از نا امیدی است..باید این را بدانید شاید انسانها از لحاظ هوشی از هم فاصله داشته باشند اما همه می توانند به جایی بالاتر از هم دست یابند..می توان با تغییر دادن تفکر و نگاهی دیگر به زندگی آینده خود را تغییر دهید...شما حس کنید که در جایی گرم در کنار ساحل نشسته اید و باد گرمی شما راآزار می دهد..ناگهان نسیم خنکی گونه های شما را نوازش می کند .در یک آن حس شما به کلی عوض می شود..پس اگر حس می کنید که زندگیتان دچاری یکنواختی شده و دنیا برایتان تمام شده باید نگاهتان را به زندگی تغییر دهید..از زندگی برای زندگی استفاده کنید...و برای لذت بردن از آن استفاده کنید....

[ سه شنبه 6 ارديبهشت 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]

شخصی که از کم اثری و ضعف منی گله مند بود، خدمت امام صادق(ع) رسید.
امام صادق(ع)  به او فرمود: ابتدا استغفار كن و سپس تخم مرغ و پياز فراوان بخور، افرادى كه از نظر جنسى ضعيف اند بايد تخم مرغ را همراه پياز بخورند.

مردى به امام صادق (ع) عرض مرد كه من دوست دارم از آمیزش جنسى بهره ى بسيار ببرم امّا نمى توانم. راهنمايى بفرماييد.
امام به او فرمود: پياز سفيد را قطعه قطعه كن و در روغن زيتون تفت بده و بعد در ظرف ديگرى تخم مرغ بشكن و بر آن اندكى نمك بپاش و سپس تخم مرغ را به آن پياز سرخ شده اضافه كن و بگذار در روغن طبخ شود. اين خوراك به تو توانايى جنسى خواهد داد.

منبع: طب الصادق

[ دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:, ] [ ] [ انسان زمینی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

دلم تنگه کوچه های باريک خدا است، دلم تنگ صدای پروردگار است خدای خوبم من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی ات نداری ! من خدایی چون تو دارم و تو چون خودت نداری! تو رو از تو گدایی می کنم . خدا رو دوست دارم و میخوام فقط اون عشقم باشه سالها بدنبال گمشده ام میگشتم و حال میدانم او کیست امیدوارم هیچوقت بحال خود رهایم نکند...که بدون او هیچم هیچ.... و من دلم تنگ رحمت است، دلم تنگ لحظه ای فقط لحظه ی توبه و نيايش با خلوص پاک است. خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است اما اگر تو مدارا نکنی و نبخشی مرا خدای دیگر کجاست؟
امکانات وب

دوستای امروز: 44
دوستای دیروز: 113
دوستای هفتمون : 157
دوستای یک ماهمون: 306
کل دوستایی که تا حالا اومدن: 70498
نوشته های یک انسان زمینی: 207
یادگاری دوستان: 190
دوستای زنده: 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت